Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD och Apple Remote/Front Row, inte helt perfekt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallo!

Har sedan ett par år en Mini som mediacenter och DVD-spelare. Det är generellt helt OK att spela DVD med Front Row och lilla remoten, men inte alltid.
Emellanåt vill inte skivorna funka och det gäller när man ska välja i DVD-menyerna:
Istället för att kunna klicka upp/ned, Höger/vänster Gå in gå ur, i menyerna så blir det volymkontroll, start/stopp, etc. dvs inget funkar. Enda sättet är att jobba ur sig med esc-tangenten och sen köra med VLC istället, och då är vitsen med mediacenter ju borta.

Men det gäller som sagt bara en del skivor, dock alltför trist om man just köpt en DVD-box som inte funkar som den ska.

Bugfixar eller plugins till Front Row som patchar bort detta, finns det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-11 13:04

RemoteBuddy. Där kan du styra vad knapparna ska göra.

Ursprungligen av kenjon:

RemoteBuddy. Där kan du styra vad knapparna ska göra.

Hanterar detta buggen eller var det svar på något annat?
MVH

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-14 17:08
Ursprungligen av Svante S:

Hanterar detta buggen eller var det svar på något annat?
MVH

Ett tips som du kan testa.
Jag sitter nere i Afrika och kan inte testa det själv. Jag kör RemoteBuddy hemma och har inte märkt de problemen med några DVD....

Ursprungligen av kenjon:

Ett tips som du kan testa.
Jag sitter nere i Afrika och kan inte testa det själv. Jag kör RemoteBuddy hemma och har inte märkt de problemen med några DVD....

OK, jag gör ett försök.;)

Ursprungligen av Svante S:

Hallo!

Har sedan ett par år en Mini som mediacenter och DVD-spelare. Det är generellt helt OK att spela DVD med Front Row och lilla remoten, men inte alltid.
Emellanåt vill inte skivorna funka och det gäller när man ska välja i DVD-menyerna:
Istället för att kunna klicka upp/ned, Höger/vänster Gå in gå ur, i menyerna så blir det volymkontroll, start/stopp, etc. dvs inget funkar. Enda sättet är att jobba ur sig med esc-tangenten och sen köra med VLC istället, och då är vitsen med mediacenter ju borta.

Men det gäller som sagt bara en del skivor, dock alltför trist om man just köpt en DVD-box som inte funkar som den ska.

Bugfixar eller plugins till Front Row som patchar bort detta, finns det?

Den där buggen har jag upplevt i många versioner av Front Row. Numera har jag en Blu-Rayspelare som jag kör DVD-filmerna i istället, fann aldrig någon smidig lösning på problemet.

1
Bevaka tråden