Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Innehåller SDK kontroll över fjärrkontrollen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-10 11:20

Hej.

Har länge haft en tanke att man kanske skulle kunna använda hörlursfjärrkontrollen som avtryckare. Är det möjligt att använda den till detta?

Vore ju toppen nu när det finns gorillapods till iPhone.

Jag tror det är en sån grej som SDKet inte ger tillgång till.

Hörlursfjärren styr ju musiken, och det kan man inte komma åt som tredjepartsutvecklare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-10 11:29

Som jag misstänkte, typiskt.

För övrigt, om ni gillar stop motion kan jag tipsa om programmet iMotion som verkligen skulle behöva denna funktionalitet.

Man kan inte komma förbi problemet? Typ säga att om volymen på musiken är på max så tas ett kort eller något. Jag kan ju säga på en gång att jag inte kan någonting alls om iPhone-utveckling så att ingen tror att jag är helt dum i hövvet.

Om du gör en egen App kan du ju använda MPMusicPlayerController för att spela upp media. I den klassen finns en property volume som innehåller volymen på musiken, men jag vet inte om den har något att göra med fjärrkontrollen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-10 11:51

Då jag inte utvecklar eller har någon tanke på att börja utveckla program till iPhone så skickade jag länken till de som utvecklar iMotion, om de är sugna på att kolla in om det går så kanske de hör av sig till mig.

Vore så fruktansvärt användbart

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-10 12:33

Fick svar på en gång, inte för att någon är intresserad.

Hello,

Thanks for your suggestion, it's a very good idea.
I already plan to add the possibility to make sound for trigger the photo capture (like clap in your hands) in the imotion next version,
but now i will also try to add your idea.

I plan to have an imotion new version with this abilities before the end of february.

Thanks for your interest.
Best regard
Aurelien Potier - iMotion developper

1
Bevaka tråden