Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Push - Batteriet försvinner fort

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt få ner batteriförbrukningen och har märkt att med Push aktiverat suger den batteri. Det som händer är att tiden användning ökar då fort och efter en dag är det ca 4-5 timmars användning i statistiken, klart det går mycket ström då. Stänger jag av Push blir användning mer normalt dvs efter de få samtal jag har eller kollar mail.

Förstår inte att Push som synkar mobile me drar så mycket användning då jag inte har saker som ändras ofta där, synkar kontakter och kalendrar. Kan det bli någon "rundgång" när man har fyra enheter som synkar mot mobilme?

Utan Push fungerar inte Hitta min Iphone heller som jag vill ha.

Det är alltså bara Push-mail du snackar här?
Alltså, jag vet ju inte vilka mappar(funkar det så i MobileMe?) etc du har aktiverat för Push, men så fort du gör något med mailen någon annanstans(radera mail, skickar nytt mail, flyttar till papperskorgen etc) pushas ju den aktiviteten till iPhonen.
Men du kanske sa att du inte gjorde mycket med mailen alls?

Alltså jag har bara mobilme aktiverat med Push, och där kör jag bara kontakter & kalender som synk. Mitt mail kör jag manuellt med imap så den behöver inte synkas.

Jag har märkt av det där på en 3G, att så fort jag har mail-push igång så drar mitt batteri iväg Fort. Stänger man av och bara kör manuellt så fungerar det mycket bättre. Tyvärr får man leva med det.

1
Bevaka tråden