Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har 3GS bättre förutsättningar som modem än 3G?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-28 20:12

Jag har för närvarande iPhone 3G som dubblar som bredbandsuppkoppling hemma i lägenheten (jag bor svart i andrahand så jag kan inte skaffa adsl). Det fungerar helt okej, men hastigheterna kunde varit bättre. Jag får omkring 1mbit nedströms som bäst.

Jag vet att 3GS har stöd för upp till 7,2mbit / sekund och 3G har upp till 3,2mbit/ sekund (eller nåt sånt )

Frågan är om någon här med 3GS har märkt att uppkopplingen är snabbare, även om den inte nödvändigtvis mäter över 3,2mbit.

Alltså: Har någon märkt om 3GS har bättre mottagare än 3G?

Eftersom 3gs har turbo3g så borde den ju vara lika snabbt som allt annat som uppdateras från 3g till turbo3g.

Har för mig att jag läste om att usb-kopplingen till datorn för nätverkskoppling drog ner hastigheten jämfört med hastigheten i telefonen varför hastighetsökningen med GS inte måste vara så kraftig som teorin säger.

Ursprungligen av pepparkaka:

Har för mig att jag läste om att usb-kopplingen till datorn för nätverkskoppling drog ner hastigheten jämfört med hastigheten i telefonen varför hastighetsökningen med GS inte måste vara så kraftig som teorin säger.

Hämta gärna fram vart i såna fall, för det låter som sådan bulls**t.
Att tethra över bluetooth saktar ned hastigheten är en sak, men USB:n så kraftigt, näe...

Ursprungligen av theplague:

Hämta gärna fram vart i såna fall, för det låter som sådan bulls**t.
Att tethra över bluetooth saktar ned hastigheten är en sak, men USB:n så kraftigt, näe...

Har inte hittat länken än men det var skillnad på hastighet i telefon jämfört med nätverksdelning. Under tiden har jag diggat upp andra som pratar om hastigheten på 3G.

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/265636-officiella-traden-foer-nya-iphone-3gs-post1797367.html?highlight=usb#post1797367

iPhone 3GS limited to 384 Kbps upstream | Phones | iPhone Central | Macworld

1
Bevaka tråden