Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försöker någon komma åt min domän?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick igår kväll två mail ifrån min domän leverantör One.com med instruktioner och länk för att ändra mitt lösenord till min domän.
Tänkte inte så mycket på det men när jag idag fick mail ifrån Twitter med samma uppmaning blev jag lite orolig..

Nu undrar jag, behöver jag vara orolig?
Har för att vara på säkra sidan ändrat lösenord på domänen men borde jag kanske ändra lösen på mina email konton?

Uppskattar alla tips.

/Magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-31 00:53
Ursprungligen av mklackenstam:

Fick igår kväll två mail ifrån min domän leverantör One.com med instruktioner och länk för att ändra mitt lösenord till min domän.
Tänkte inte så mycket på det men när jag idag fick mail ifrån Twitter med samma uppmaning blev jag lite orolig..

Nu undrar jag, behöver jag vara orolig?
Har för att vara på säkra sidan ändrat lösenord på domänen men borde jag kanske ändra lösen på mina email konton?

Uppskattar alla tips.

/Magnus

Det kan vara någon som tror sig ha samma domän som du, glömt lösenordet och skriver in fel för att återställa lösen. Har du t.ex. asd123.com och den andra personen asd123.se kan det röra sig om en ren felskrivning. Det skadar inte att byta lösenord men gör det direkt i din kontrollpanel ifall länken mot all förmodan skulle peka mot en fejkad inloggningsida eller iframe.

1
Bevaka tråden