Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skorrande ljud från högtalarna på MBP unibody

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-08 23:03

Har en MBP unibody och har den senaste tiden upptäckt att ljudet är konstigt i vissa låtar. Det skorrar och distar under vissa stycken av en del låtar. Har ljudet på max i iTunes men endast 3-4 "steg" när man justerar volymen med tangentbordet.

Någon med en MBP unibody som kan provlyssna följande två låtar på iTunes Store och berätta om det låter konstigt även för er?

Secondhand Serenade - Your Call (direkt och genom hela låten)
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?i=213034962&id=213034941&s=143441

Lifehouse - Simon (svagt i bakgrunden ungefär halvvägs in)
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?i=7309164&id=7309185&s=143441

Testade Secondhand Serenade - Your Call på min gamla MB från 2006 och där anar jag en svag andra stämma bakom huvudsångaren? Det är istället skorrande vid uppspelning på min MBP.

EDIT: Testade att lyssna på Secondhand Serenade - Your Call genom hörlurar på min MBP och då är ljudet rent.

Senast redigerat 2009-01-08 23:21
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 15:30

Jag kan väl inte vara ensam med en unibody MBP här?! Vore toppen med lite jämförelser innan jag ringer till Apple.

EDIT: Ringde Apple nu och pratade med en tjej som inte verkade ha koll på läget. Tyvärr. Hon trodde att de var ljudkortet som var sönder trots att jag sa att det låter OK genom hörlurar men inte genom högtalarna.
Oh well, jag måste i alla fall lämna in datorn hos en ett Apple-auktoriserat serviceställe. Tråkigt att bli av med datorn men så får det bli.

Senast redigerat 2009-01-09 16:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 17:57

Jag tittade på en film på en kollegas nya 15", och då skorrade ena högtalaren rejält, har aldrig haft problem med det på mina bärbara macar. Kanske är det mycket låga mellanregister som högtalarna inte klarar av?!

Men ärligt talat, lyssna på musik är roligare i ordentliga högtalare eller hörlurar
Men det är klart att det inte ska skorra...

1
Bevaka tråden