Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple .mac blir MobileMe

Tråden skapades och har fått 383 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är säker på att det är fler än jag som är intresserade av att kunna använda MobileMe med "pushning" med sin egna domän. Borde man inte kunna göra såhär: under Preferences > Other lägger man till sin egna domän och hämtar därmed sina mail från sin egna server. Sedan väljer man att skicka mail med sin egna maildomän som svarsadress. Borde inte det fungera? Eller fungerar inte pushningen då?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-12 08:17

Nu testade jag att signa upp mot en Trial. Och de drog "endast" 23kr från mig nu. Det kan man leva med

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-12 08:57

nu har jag avbrutit resevationen.. så får man se vad som händer..

vad har du för bank mattis?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-12 11:56

Swedbank. Men dom sa att dom kan ta pengarna illafall fast nu är inte min pengar reserverade längre så jag har dom en stund till. Men om det är som det verkar så kommer dom inte ta pengarna.

Ursprungligen av _mattis:

Swedbank. Men dom sa att dom kan ta pengarna illafall fast nu är inte min pengar reserverade längre så jag har dom en stund till. Men om det är som det verkar så kommer dom inte ta pengarna.

Jag ringde Swedbank nu på morgonen och då gick det inte att ta bort reservationen.
Hur gjorde du? Ringde du eller besökte dom fysiskt?

Edit: Ringde Swedbank igen och nu fick jag prata med en mer betydlig hjälpsam person, men tydligen behövde han prata med en affärschef för att få ta bort reservationer på över 500 kr. Men han varnade att Apple kan ju forcera en dragning och då blir det straffavgift för mig. Skoj!

Senast redigerat 2008-07-13 09:11
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-13 09:28
Ursprungligen av erikohman:

Jag ringde Swedbank nu på morgonen och då gick det inte att ta bort reservationen.
Hur gjorde du? Ringde du eller besökte dom fysiskt?

Edit: Ringde Swedbank igen och nu fick jag prata med en mer betydlig hjälpsam person, men tydligen behövde han prata med en affärschef för att få ta bort reservationer på över 500 kr. Men han varnade att Apple kan ju forcera en dragning och då blir det straffavgift för mig. Skoj!

Skumt jag ringde telefonbanken personlig service. Det var inga problem det ända var att jag skulle säga till apple att makulera orden.. jag har mailat dom att det är något fel, har inte fått svar än.. dom sa inget om straffavgift.. bara att apple kan ta pengarna om dom vill..

men det är ju något fel så hoppas dom lämnar tillbaka pengarna de tagit eller reserverat hos folk.

Sa precis upp mitt "fria" testkonto. Får se om pengarna dyker upp på kontot igen under veckan...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-12 21:18

Nu tycks i alla fall MobileMe 1.1 vara på väg ut via Software Update och jag testkörde tjänten lite snabbt i eftermiddags och synkroniseringen fungerar i alla fall. Nu har jag inte testat push-tjänsterna, ska tilläggas.

Någon som får webmailen att fungera ? Kan inte få upp någonting alls ....

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-12 21:43
Ursprungligen av lilledanne:

Någon som får webmailen att fungera ? Kan inte få upp någonting alls ....

Allt funkar för mig nu. Kalendern är lite seg, men i övrigt är allt bra. Igår kväll var adressboken och mailen seg, men nu flyter det.

Jag upptäckte precis en liten säkerhetsbrist i mac/me-tjänsten och har rapporterat den till Apple.
Återkommer när jag får bekräftelse från Apple om vad de gör.

Vad var det då?

OK, det här var ju inget vidare!!

OBS!
Om ni har iWeb sidor som ni publicerar så funkar dom inte längre efter mobile me uppdateringen!
Det är vissa grafiska templates som inte funkar men det kanske inte gäller alla.
Dessutom verkar det inte gå att publicera nya.

Tyvärr är det väl inget annat att göra än att vänta.......

Senast redigerat 2008-07-13 07:01
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-14 11:08
Ursprungligen av the örjan:

OK, det här var ju inget vidare!!

OBS!
Om ni har iWeb sidor som ni publicerar så funkar dom inte längre efter mobile me uppdateringen!
Det är vissa grafiska templates som inte funkar men det kanske inte gäller alla.
Dessutom verkar det inte gå att publicera nya.

Tyvärr är det väl inget annat att göra än att vänta.......

Fortfarande samma problem för mig och min sambo också... Våra www.macblack.se och www.macwhite.se har problem med att publicera i iWeb. Har mailat support och hoppas att de fixar det, snarast.

Var står det mer om iWeb som inte fungerar? Jag testade just mina och la även upp nytt utan problem.

Ursprungligen av akerstrom:

Var står det mer om iWeb som inte fungerar? Jag testade just mina och la även upp nytt utan problem.

Ja där ser man...

Du kan läsa här t ex:

Apple - Support - Discussions - iWeb publishing problems ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 12:45

Jag har redan ett .mac-abonnemang, så jag har inte lidit av Apples goof med testkontona.

Jag måste säga, att det verkar kanon. Jag testade att redigera min adressbok på webben, och tio sekunder senare var min adressbok på datorn uppdaterad. Och webbgränssnittet är kanon (på Safari åtminstone) återstår att se hur det ser ut på jobbet.

Det verkar ta längre tid åt andra hållet, men jag vet inte huruvida det är en inställningsfråga. Skall undersöka!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Det verkar ta längre tid åt andra hållet, men jag vet inte huruvida det är en inställningsfråga.

Åt andra hållet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 13:21
Ursprungligen av oliverwide:

Åt andra hållet?

Ah, klantigt skrivet, jag menar att webbsidan inte uppdateras lika snabbt efter att jag har gjort en ändring i Address Book.app!

Vänligen, Ylan

Jag var nog lite otydlig, man får betala straffavgiften om det inte finns tillräckligt med pengar på kontot. Jag funderar nämligen på att lägga över en hel del till mitt sparkonto så det inte dras ändå, men det kanske är dumt om Apple för för sig att tvinga att pengar dras från mitt konto!

Det känns som att detta kommer att bita apple i svansen en del. Ni lär ju inte vara de enda man nallat/bokat pengar för.

Ursprungligen av petterf:

Det känns som att detta kommer att bita apple i svansen en del. Ni lär ju inte vara de enda man nallat/bokat pengar för.

Tydligen har detta skett över hela världen, det finns till och med dom som blivit av med pengarna helt, alltså dom finns inte kvar på kontot som en reservation ens!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-13 10:03

Jag har läst på villkoren för mobileme och där står det att apple kommer reservera 1 dollar på kreditkortet för att se att det funkar men att dom inte ska dra något.. 1 dollar är ju inte 1163kr...
Det är bara att vänta och se vad som händer..

Ursprungligen av _mattis:

Jag har läst på villkoren för mobileme och där står det att apple kommer reservera 1 dollar på kreditkortet för att se att det funkar men att dom inte ska dra något.. 1 dollar är ju inte 1163kr...
Det är bara att vänta och se vad som händer..

Ja, $1 kan man ju leva med det är ju bara några kronor.
Tror ju inte Apple kommer dra några pengar nu i alla fall inte 1163 kr.
Ska ju bli intressant och se om dom kommer med en kompensation för dom som drabbats!

Min örnying i augusti kostar 800 spänn någonting (795?) - detta står i mina kontouppgifter på MobileMe. Detta är glädjande nyheter. Om jag inte minns fel så kostade det över 900 kr. när jag skaffade det (DotMac).

Jag som inte ens kan logga in på MobileMe...

Hur ändrar man svarsadress från Mobileme? Så om jag skickar ett mail från Mobileme så vill jag att mottagaren skall svara genom exempelvis fisk@stuvning.se ? Jag hittar inte inställningen - det måste väl gå? Vad heter svarsadress på engelska?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 22:07
Ursprungligen av oliverwide:

Hur ändrar man svarsadress från Mobileme? Så om jag skickar ett mail från Mobileme så vill jag att mottagaren skall svara genom exempelvis fisk@stuvning.se ? Jag hittar inte inställningen - det måste väl gå? Vad heter svarsadress på engelska?

Det verkar inte möjligt i webbappen!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-13 22:16
Ursprungligen av Ylan:

Det verkar inte möjligt i webbappen!

Det är inte möjligt att ställa in en "reply to"-adress i Mail.app heller.

Bevaka tråden