Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rapportera bugg på bästa sätt?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror mig ha upptäckt något buggliknande i MacOS X och/eller QuickTime.
Jag har en MPEG-4-ström från en Axis-kamera som står och sänder konstant. Denna ström öppnar jag sedan i QuickTIme Player via en SPD (stream description protocol) eller QuickTime reference movie (.mov).
Saken är den att förbindelsen med kameran bara fungerar dryga minuten i stöten, och sedan tappar de kontakten i cirka 20-25 minuter. Sedan kommer kontakten tillbaka. (Detta är alltså fullt naturligt och en del av hur nätet fungerar pga täckning mellan två radioenheter som bryts längre perioder.)
Problemet är att QuickTIme Player oftast (dock inte alltid) inte plockar upp strömmen igen när den kommer tillbaka. Detta ska normalt ske automatiskt. Och om jag, när jag vet att nätkontakten finns, provar att öppna .spd-filen eller .mov-filen så plockar den snällt in strömmen. Att bara trycka på Pause och Play hjälper dock inte.

Till saken hör att när jag testar med en Windows-dator (XP) med QuickTime Player (eller VLC Player) och kör dem sida vid sida i samma nät så plockas strömmen upp automatiskt utan problem. Detta får mig att tro att problemet kanske inte ligger i QuickTime i sig, utan i MacOS X.
Jag kör 10.4.11.
Jag har även testat med VLC Player för Mac, men den får någon bugg direkt när man försöker öppna .spd-filen....
Båda datorerna har sina mjukvarubrandväggar avstängda (vilket annars naturligtvis kunde ha varit en förklaring)

Nu är frågan, hur rapporterar jag detta till Apple på bästa och effektivaste sätt?
Kollar man på supportsidorna finns inte mailadresser vare sig för MacOS X-frågor eller QuickTimefrågor.

http://bugreport.apple.com

Kräver ADC-medlemskap (vilket är gratis).

1
Bevaka tråden