Hej!

Har letat runt i trådarna och försökt söka, men som vanligt när jag försöker använda sökfunktionen så möts jag av en blank sida i stället för att få upp ett resultat, fattar inte vad jag gör för fel, men nu till min fråga/bekymmer

Jag har två stycken externa usb-anslutna WD Elements diskar på min iMac (sista vita utgåvan om det spelar någon roll) de hårddiskarna har ingen strömbrytare utan de slås på när de känner att de är usb anslutna.

Sätter jag datorn i vila stänger de snällt av sig och tystnar och släcker ner "powerlampan" och startar som de ska när jag väcker datorn, nu har jag ju oftast datorn i vila så det är inget problem, men ibland vill man ju stänga av datorn av någon anledning, och då när datorn stängs av då spinner diskarna upp för att avmonteras sen stänger datorn av sig och då står diskarna igång och med "powerlampan" lysande och bägge två spinner som en katt tills jag till slut får lov att dra ur kontakten ur väggen för att få tyst på dem.
Någon som har en bra förklaring? Är iMacens usb portar "på" på något sätt när den är avstängd men "av" när datorn bara sover?? blir inte klok på det här.

Senast redigerat 2008-05-28 08:49