Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Capture NX revolutionerar bildredigering och arbetsflöde ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-05-21 20:56

OK !?!
Några Nikon snubbar överöste mig Lov ord om hur bra efektiv ,, bevarande av (NEF) raw under arbetsflödet .. vilket är rätt skysst..
(man jobbar mot en översiktskopia) det vill säga att grund filen blir alltid sparad som den var + U Point™ är en ny, unik metod för subtila korrigeringar av områden i bilder i formaten JPEG, TIFF och NEF. Man behöver bara lägga till en kontrollpunkt i det valda området genom att klicka och kan sedan utföra en rad olika lokala justeringar.

Allt låter spänande o intresant och relativt lätthanterat ?!

Varför drar jag upp det här ?
Jag har jobbat i CS Måånga år och är rätt tillfredstäld.. Men som Nikon Fotograf
ska ju detta vara det ultimata verktyget.. kanske någon med erfarenhet eller goda
tips eller av helt annan åsikt

Lite roligt att höra andra åsikter / Trisen

Bildresultatet är enastående. I standardläget är kontrastkurvan alldeles för hård förvisso men annars är det ett bra program (speciellt när det gäller brusreducering). Dess olidliga seghet gör emellertid att jag avhåller mig från det och hellre använder ACR 4.4.1 eller Aperture 2.1.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-05-21 22:11
Ursprungligen av Snabeldrake:

Bildresultatet är enastående. I standardläget är kontrastkurvan alldeles för hård förvisso men annars är det ett bra program (speciellt när det gäller brusreducering). Dess olidliga seghet gör emellertid att jag avhåller mig från det och hellre använder ACR 4.4.1 eller Aperture 2.1.

Hmm jaa

testar nu runt lite men är rätt vilse .. men jag tycker att vissa parometrar svarar rätt fort
(agresivt).... men kollar runt lite på deras nätmanual,, vet fan inte var man börjar:tveksam:

Ny Värld från CS

Har du kollat på Fotosidan? Det finns hjälp att tillgå, så att du inte behöver sitta ensam! Verkar inte vara så många som använder NX men det är bara ett personligt intryck. Många tycker väl att det räcker med Photoshop (å det gör det ju - egentligen).

Arbetsflödet är verkligen inget utvecklarna prioriterat i NX i alla fall.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-05-21 22:57
Ursprungligen av Snabeldrake:

Har du kollat på Fotosidan? Det finns hjälp att tillgå, så att du inte behöver sitta ensam! Verkar inte vara så många som använder NX men det är bara ett personligt intryck. Många tycker väl att det räcker med Photoshop (å det gör det ju - egentligen).

Arbetsflödet är verkligen inget utvecklarna prioriterat i NX i alla fall.

Njaa sitter mest o leker med det .. men rätt coolt med att precisera färger U,point
men här saknas emelertid saker som jag är van vid.. eller så finns dom? men ej lekt mig dit.. en sak som är rätt cool man kan korigera vinjeteringar rätt bra.. om man nu har lekt med kraftig vidvinkel / Hmm men CS förblir nog mitt jobb program:)

Ursprungligen av Trisen:

OK !?!
Några Nikon snubbar överöste mig Lov ord om hur bra efektiv ,, bevarande av (NEF) raw under arbetsflödet .. vilket är rätt skysst..
(man jobbar mot en översiktskopia) det vill säga att grund filen blir alltid sparad som den var

Det i sig är väl inte någon revolution? Det är väl precis så Aperture och Lightroom också jobbar, helt oförstörande, eller har jag missförstått något?

Det är rätt uppfattat. NX arbetar helt oförstörande.

1
Bevaka tråden