Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SwirlySpace MMS 0.3 ute

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 09:39

Har provat swirlyMMS 0.3.2 och måste säga det är inte värt besväret just nu. Det finns ingen möjlighet att läsa eller titta på mms som man får eller har skickat. Den sparas någonstans på din iphone men kan inte läsas direkt med swirlymms. När man skickar MMS kan man endast skicka bilder och inte skriva text eller lägga till ljud. Alltså det är verkligen inte värt besväret just nu. Man måste ha EDGE/GPRS för att skicka och ta emot MMS (precis som med alla andra telefoner) så det kostar skjortan om man inte har något data paket.

MMS är egentligen inget jag har använt eller kommer att använda så länge det kostar så mycket, finns ingen enhetlig standard och är så svårt att använda. MMS var ju tänkt som operatörernas nästa mjölkkossa men det har visat sig att endast 5% använder den funktionen regelbundet. Till skillnad mot SMS som är lätt, billigt och fungerar på alla telefoner. Vad behöver man mer?

//Rob

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-03-04 10:37

rob , kostar skjortan? Gratis att skicka mms och sms från tele2/comviq iaf..

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-03-04 10:50

jag får det inte att funka . har.rätt inställningar men får felmess edge/gprs kanske inte funkar med
fw 1.1.4 ..
nån som vet?

Jag har Tele2. Det funkar att sända MMS, men inte ta emot. APN har jag satt till internet.tele2.se. Inget namn eller lösen. Är det någon som har Tele2 och fått det att funka att ta emot MMS ? Hur har du då ställt in APN ?

Jag fick allt att funka. Dock är det lite kvar i programvaran att göra eftersom det inte finns någon preview. Man får installera MobileFinder, MobilePreview och MobileTextEdit. Jag skickade grabbarna 15 $, gör det ni med, så har vi nog snart en kanon programvara.
Inställningar för Tele 2 är:
MMSC: mmsc.tele2.se
Proxy: 130.244.202.30.8080
APN: internet.tele2.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 11:35
Ursprungligen av since 1984:

Inställningar för Tele 2 är:
MMSC: mmsc.tele2.se
Proxy: 130.244.202.30.8080
APN: internet.tele2.se

En liten justering bara, det ska vara kolon mellan 30 och 8080:
Proxy: 130.244.202.30:8080

Jag använder 1.1.4 och denna version av Swirly MMS fungerar tillsammans med MobileFinder och MobilePreview utmärkt. Både för utgående och inkommande.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-04 23:24

Jag kör swirlymms och allt funkar kanon, men varje gång jag får ett mms så får jag ett till precis likadant efter ett par timmar. Någon som vet varför? Har Telia som operatör.

Ta en titt på http://swirlymms.megabb.com/ allihopa. Det officiella forumet för SwirlyMMS. Där finns svar på alla era frågor.

/Swirly-Mats

med telenor

någon vet inställningar till mms iphone telenor?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-09 02:19

undrar oxå över telenors inställningar. Någon som vet?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-09 10:04

Gjorde en snabb sökning på Google och fick följande

Ursprungligen av Telenor Kundservice:

Kom igång med MMS. Här hittar du generella inställningar för MMS.

  • Kopplingspunkt:
    services.telenor.se

  • Användarnamn/Username:
    Skall ej anges

  • Lösenord:
    Skall ej anges

  • IP-Adress:
    172.030.253.241

  • Startsida:http://mms/

  • Nätverkstyp:
    IPv4

  • Proxyserveradress:
    172.030.253.241

  • Proxyportnummer:
    8799

Hoppas det hjälper

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-03-14 19:24

Ångrar mig

wehoo kan ta emot MMS på min iPhone nu

Senast redigerat 2008-03-14 19:49
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-15 23:19

Varför stänger inte mms av wifi längre? 0.2 stängde ju av den. Nu måste jag först stänga av wifi och sen in i mms. Skall det vara så?

1.1.3 har jag...

Ursprungligen av atomlab:

Varför stänger inte mms av wifi längre? 0.2 stängde ju av den. Nu måste jag först stänga av wifi och sen in i mms. Skall det vara så?

1.1.3 har jag...

wifi stängs inte av etftersom det helt enkelt inte behövs längre. Det kan vara på men man kan ändå skicka mms via gprs

Problem med Swirly..

Har just installerat Swirly mms + mobilefinder osv - alla inställningar för TELIA som verkar vara rätt vad jag fattar, men när jag ska "fetch" ett mms säger den efter ett tag: "failed to connect to proxy: connect failed.
Could not fetch any MMS
Check you settings!
Vad fan e felet?
Har ett grön "M" i listen..

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-03-16 15:22

Använder MobileFinder och Preview för att titta på bilderna jag fått på MMS.
Men min fråga är vilket program jag ska ha för läsa text. Har nämligen mottagit .txt filer som MMS.

Ursprungligen av soft:

Använder MobileFinder och Preview för att titta på bilderna jag fått på MMS.
Men min fråga är vilket program jag ska ha för läsa text. Har nämligen mottagit .txt filer som MMS.

Använd MobileTextedit

Det är bara att klicka "OK". Det där betyder bara att de inte ansvarar för ifall det pajar din telefon, inget mer. Skulle det göra det, så skulle du veta det vid det här laget.

Någon som fått det att fungera med Telenor? Både att sikicka och ta emot?

Ursprungligen av SwinginStan:

Någon som fått det att fungera med Telenor? Både att sikicka och ta emot?

För mig fungerar det att både skicka och ta emot med Telenor

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-03-25 15:44

Hej! Telenor rullar på bra för mej med! Vet inte om du var ute efter inställningar? Här kommer mina.

MMSC: mmss
Proxy: 172.030.253.241:8799
APN: services.telenor.se

Vet inte om detta är dom bästa inställningarna men som sagt, detta funkar på min Iphone...

Ursprungligen av sossis:

Hej! Telenor rullar på bra för mej med! Vet inte om du var ute efter inställningar? Här kommer mina.

MMSC: mmss
Proxy: 172.030.253.241:8799
APN: services.telenor.se

Vet inte om detta är dom bästa inställningarna men som sagt, detta funkar på min Iphone...

Lade in dessa inställningar nyss och de fungerar perfekt för mig på min iPhone 1.14.

till telenor någon

kan någon hjälpa mig med telenor inställningar ?

Halebop

Nån som fått detta att funka med halebop??

ladda ner

hej, det går inte att ladda ner detta på min mobil jag har 1.1.4

ladda ner mobilefinder via installer (för att kunna komma åt, och visa dina mottagna bilder)

ladda ner mobilepreview via installer (för att kunna förstora upp bilderna du tar emot till rätt storlek)

  • Medlem
  • Partille
  • 2008-03-26 23:05

kan skicka mms men inte ta emot

hej! jag har tele2, jag har läst alla inlägg och gjort det som har behövts, men jag kan inte ta emot mms, vad ska jag göra?
har laddat ner: Swirly mms , mobilepreview, mobilefinder, MobileTextedit, och fixat settings för tele2 som det ska vara, finns det något mer jag kan göra för att få detta att funka??
kan skicka mms men inte ta emot.

så förutom swirly behöver jag MobileFinder, MobilePreview och MobileTextEdit för att få detta att funka?

Första dan med iphonen. tror jag väntar lite till det är lite stabilare

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-04-04 21:18

Idag har helt plötsligt har mitt SwirlyMMS slutat fungera när jag ska ta emot MMS. Istället får jag ett SMS från Tele2, med länk till deras sajt där jag får logga in för att se MMS:et i webbläsaren.

Har Tele2 gjort om något i sitt system som gör att dom inte tar hänsyn till "fusk-MMS"-funktionen från SwiryMMS och tolkar det som att MMS inte funkar på iPhone?

Ursprungligen av Rasmus:

Idag har helt plötsligt har mitt SwirlyMMS slutat fungera när jag ska ta emot MMS. Istället får jag ett SMS från Tele2, med länk till deras sajt där jag får logga in för att se MMS:et i webbläsaren.

Har Tele2 gjort om något i sitt system som gör att dom inte tar hänsyn till "fusk-MMS"-funktionen från SwiryMMS och tolkar det som att MMS inte funkar på iPhone?

Någon som vet ngt om detta? Har försökt allt men får fortfarande bara SMS med länk för att hämta MMS.

När jag ska installera MobilPreview så kommer det upp "mobilpreview requires the mobilfinder package please install it first"

har redan installat mobilfinder och det funkar ?

är det nått annat jag ska tanka för att få det att funka:)?

Bevaka tråden