Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla som köpt mac efter 1/10 får Leopard "gratis"!

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nja, jag anade väl. Det har varit liknande rabatter tidigare :]

Jag köpte min MBP på PC City igår (lördag 20 okt), men lyckas inte beställa uppgraderingen till Leopard. Jag får felmeddelandet "Serienumret hittades inte."

Kan det vara så enkelt att sålda datorers serienummer rapporteras in till Apple av säljaren och att det dröjer till efter helgen innan det skickas eller registreras hos Apple? Nån ÅF som känner till hur det funkar?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2007-10-21 23:57

Finns en sida under supporten där du kan registrera din MBP. Då frågar de efter serienummer bla. Jag gjorde det precis och sedan beställde jag up-to-date och det gick problemfritt. Köpte min iMac i fredags (19:e).

Tack för tipset Doze. Jag registrerade just min nya MBP men lyckas ändå inte beställa uppgraderingen. Jag har i.o.f.s. inte fått nån registreringsbekräftelse via mail från Apple än. Jag ska testa imorgon igen, men lyckas det inte då så ringer jag Apple istället.

Det funkade inte via webben (Apple kunde inte förklara varför), så jag fick skriva ut beställningsblanketten och skicka den per post istället. Jag hoppas att det inte drar ut på tiden på grund av det...

jag beställde i augusti och fick min imac 18 september, dock hade apple satt 1 oktober som tilltänkt leveransdatum. jag jag provade att beställa och det gick finfint.
jag som var så nära att beställa för fullpris igår. snacka om lycka att jag tittade här idag.

Apple har grym kundservice!:D

Hur beställer man "up to date"-Leopard på Studentversionen av Applestore? Tänkte passa på att beställa ett trådlöst tangentbord och då är det ju fint att ha studentrabatt.

Nån som vet?

*edit* glöm det, en googling på "education store leopard up to date" löste det hela.

/Tobbe

Någon som fått sin up-to-date? Eller prioriterade Apple de som köpt Leopard "på riktigt"??

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-26 20:20

Nej apple struntar i de som köpte up to date..köpte den med men det ser ut som om den kommer på måndag man får väl ta o hålla sig har ändå så mycket att göra i helgen så spelar inte så stor roll...

Bevaka tråden