Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 Comviq SMS problem på Apple iPhone

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite problem att ta emot sms på iphonen (från mobiler, inte alfanumeriska avsändare), både med ett gammalt abb (comviq kontant) och ett nytt telia 3g, har satt smsc med *5005*7672*nnnn# men det blir ingen skillnad.

Någon som har några ideer eller varit med om något liknande?

(funkade iaf mycket bättre att ringa in och ut med comviq-kortet än telia, så nu får dom skicka ett 2g-kort, går inte det lär jag väl skaffa en sim-läsare/skrivare å lite tomma kort)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-14 15:06

Jag hade samma problem. Följde denna guide sen var allt ok.

To start with, you need to download the following files:

ICE03.14.08_G.eep
http://rapidshare.com/files/56129951...4.08_G-eep.rar

ICE03.14.08_G.fls (this should be in your usr/bin already)
http://rapidshare.com/files/56123425/ICE03.14.08_G.rar

Manually place them into your iphone folder using "Cyberduck (MAC)" to

usr/bin

Done?
OK, lets start

Please do the following (MAC)

Use Terminal (on yor Machine)
1.)
type: ssh root@"your iphone ip"

2.)
-> type password (good, please jump to 3)
-> WARNING, (middle-man-attack)?... no worries
type: rm r /Users/"your_cpu_name"/.ssh/known_host

that will give you back your access to your SSH to iphone

again type: ssh root@"your iphone ip"
now type your password

OK?

3.)
on Terminal(MAC)
1- launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

2- bbupdater -f ICE03.14.08_G.fls
(not working for some?.. no worries again)

[for those bbupdater came up error, please type
cd /usr/bin
then run this "bbupdater -f ICE03.14.08_G.fls" again

OK?

3- bbupdater -e ICE03.14.08_G.eep
(if the bbupdater of FLS is working, eep will work too "if you have it in your usr/bin folder"

after you see DONE

4- launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

now go back to main screen on your iphone
-> phone -> keypad
type: *#06#

the IMEI should change to something like 004999010640000 and the iPhone will not accept any SIM

Yes? If not.. start from 1 again until the IMEI changes and sim card won't load.

Now download and run anySIM again.

No signal after running anySIM???
go back to MAC-Terminal resign into your SSH iphone
type: launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

Guiden hittade jag här : http://modmyiphone.com/forums/showthread.php?t=5507&page=2

Lycka till

underbart! sms funkar fint nu... påverkar sånt här hur den hanterar simkort i största allmänhet, jag tänker på om det kanske funkar bättre med teliakortet nu än innan...

japp.. nu funkar det att ringa ut också... woohoo, nu är jag glad igen

Det här kanske vi skulle förtydliga - har hört ett antal som har problem med Tele2 och SMS nämligen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 13:30

Hur yttrar sig dom problemen?

Jag kör på tele2 har så vitt jag kan märka inte haft några problem.

Ursprungligen av bonq:

Hur yttrar sig dom problemen?

Jag kör på tele2 har så vitt jag kan märka inte haft några problem.

Inte jag heller. Allt funkar.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-16 17:38

Jag har tele2 och har hitills inte haft problem, men nu fastnar Skickar meddelande på typ 90% och visar sedan "sändningsfel". Någon som har samma problem?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-16 17:59
Ursprungligen av koze:

Jag har tele2 och har hitills inte haft problem, men nu fastnar Skickar meddelande på typ 90% och visar sedan "sändningsfel". Någon som har samma problem?

Jag testade att slå på EDGE i Services.app (jag har givetvis lagt in APN för tele2), och nu funkar det! Jobbat att slå på det varje gång man vill skicka sms bara..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-17 14:05
Ursprungligen av koze:

Jag testade att slå på EDGE i Services.app (jag har givetvis lagt in APN för tele2), och nu funkar det! Jobbat att slå på det varje gång man vill skicka sms bara..

Nu funkar det som vanligt igen, även med EDGE avstängt i Services.app!

Ursprungligen av koze:

Jag har tele2 och har hitills inte haft problem, men nu fastnar Skickar meddelande på typ 90% och visar sedan "sändningsfel". Någon som har samma problem?

Jag har samma problem, 50% verkar gå igenom. Det skumma är att några av mina SMS som fått "sändningsfel" har jag fått svar på.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-22 21:33
Ursprungligen av johan_fbg:

Jag har samma problem, 50% verkar gå igenom. Det skumma är att några av mina SMS som fått "sändningsfel" har jag fått svar på.

Det här måste vi lösa! Skönt att inte vara helt själv med det här problemet.. Jag kan inte skicka alls.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 19:58

Jag har inställningarna för at&t kvar där, funkar kalas att sms'a ändå.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-16 20:25

Det enda jag har problem med Tele2 är att ta emot meddelande från just Tele2. Numeriska avsändare funkar kanonbra men jag misstänker att Tele2 själva skickar som "Tele2" och det fattar inte iPhonen? Kan man lösa detta på något sätt?

Koze, jag har samma problem ,.. men enbart till en vän.

Och bara när jag svarar.. men jag har listat ut för att han har begär svar på.. så jag kan inte ha någon historik med honom..

annars är allat kanon

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-21 15:21

Nu är problemen permanenta efter en reset :(. Alla sms fastnar på 90% och ger Sändningsfel. Ta emot verkar funka bra dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 22:46

Har tele2 comviq-abonemang och har problem att skicka till ett comviq kontant-nummer. Stannar på 90% och får sändningsfel. Funkar dock att skicka till det numret om jag tar bort alla sms från den kontakten. Irriterande. (Min lur är en box fresh 1.0.2 som jag aktivera och jailbreaka med independence och uppdatera till 1.1.1 och låste upp operatörsspärren med anysim).

Senast redigerat 2007-10-22 23:17
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-22 23:04

men jag kan ju säga så här till dig perrie att jag har exakt samma fel och det BEROR på att han har BEGÄR SVAR på...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-23 14:48
Ursprungligen av Telefon123:

men jag kan ju säga så här till dig perrie att jag har exakt samma fel och det BEROR på att han har BEGÄR SVAR på...

Men den teorin funkar ju uppenbarligen inte i alla fall, då jag inte kan skicka till NÅGON.

nej inte för dig men för perrie för det är ju drf det itne funkar för mig, har kollat med min vän å alllllt

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-25 21:38

Är det verkligen INGEN annan som har det här problemet?! Jag har en lur för drygt 4 lakan som inte kan skicka sms...

1
Bevaka tråden