Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-17 20:30
Ursprungligen av cir0w:

Tycker ni att jag ska köpa:

Ultimate Ears super.fi 5 Pro

LR

Ultimate Ears super.fi 5 EB

som jag har uppfattat det så har EB-modellen mer bas?

MEN jag behöver också hjälp med att hitta en reserv in-ear hörlur runt 1000 och inte 2000 som UE är. Det ska vara bas men inte så att "klarheten" i musiken försvinner, sen ska det vara bra byggform (passnings form) och kvalité.

Tack på förhand

Kring UE lurarna, är det inte iPhone headsets varianten du är ute efter, för Pro & EB är rena hörlurar medans 5 vi är den med mikrofon och knapp.

Pro versionen är skiljer sig från övriga modeller i 5 serien då den har två element och ett passivt delningsfilter i varje snäcka. Säkert bättre ljud men kräver definitivt en provlyssning innan köp. EB står för Extended Bass och är enligt UE's produktblad gjort för bas älskaren / hiphop glidaren som trivs med en övertagande bas framför en neutral referens karaktär. Samtidigt skriver de att den modellen inte har någon kompromiss kring resterande register, men frekvensomfånget kommer definitivt vara basdominerat. Lite V-Moda still fast utan flankerna.

Reservlurar, jadu om du lägger mer pengar på ett bar basdominanta UE lurar och mindre på den modellen du önskar ska ha neutraltljud tycker jag att du gör helt fel. Då passar ett par dunkande V-Moda in som baslur och sedan ett par UE 5 lurar med neutral karaktär.

Själv har jag lagt en beställning på ett Etymotic HF2 headset som jag hoppas ska bli tillfredsställande. När jag vill ha basdominans vill jag även känna den i kroppen så jag strävar efter en hörlur som ger mig mer referens ljud likt vad mina XTZ 99.25:or gör hemma.
Samtidigt känns det bra med ett headset som har en mikrofon som inte sviker resten av upplevelsen.

/ Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-23 15:43
Ursprungligen av elov:

Kring UE lurarna, är det inte iPhone headsets varianten du är ute efter, för Pro & EB är rena hörlurar medans 5 vi är den med mikrofon och knapp.

Pro versionen är skiljer sig från övriga modeller i 5 serien då den har två element och ett passivt delningsfilter i varje snäcka. Säkert bättre ljud men kräver definitivt en provlyssning innan köp. EB står för Extended Bass och är enligt UE's produktblad gjort för bas älskaren / hiphop glidaren som trivs med en övertagande bas framför en neutral referens karaktär. Samtidigt skriver de att den modellen inte har någon kompromiss kring resterande register, men frekvensomfånget kommer definitivt vara basdominerat. Lite V-Moda still fast utan flankerna.

Reservlurar, jadu om du lägger mer pengar på ett bar basdominanta UE lurar och mindre på den modellen du önskar ska ha neutraltljud tycker jag att du gör helt fel. Då passar ett par dunkande V-Moda in som baslur och sedan ett par UE 5 lurar med neutral karaktär.

Själv har jag lagt en beställning på ett Etymotic HF2 headset som jag hoppas ska bli tillfredsställande. När jag vill ha basdominans vill jag även känna den i kroppen så jag strävar efter en hörlur som ger mig mer referens ljud likt vad mina XTZ 99.25:or gör hemma.
Samtidigt känns det bra med ett headset som har en mikrofon som inte sviker resten av upplevelsen.

/ Martin

Tack för dina bra tips

Ja tror jag skippar UE lurarna pga deras design plus att ja sänker budgeten till 1500.

V-moda är out of the question..
Ja har vid sidan om UE kollat mkt på Shures lurar... det jag söker är en kraftig bas men forfarande klar/ren bas med ett klart ljud (klar diskant). Men ingen av dessa får "ta över" den andre.
jag kollade på shure se310 och shure se210..
det ser ut som att shure se310 har just det där med basen men vad tror ni? Kan ni tipsa någon eyotmoic eller något likande känt märke?

Tack

Gjorde denna iPod/iPhone - byta hörlurar - Klaraav.se - Videoinstruktioner på nätet med Koss spark plug, gillar basen i Koss.. Inga problem att fixa heller. 98 kr för en lödkolv på klasse..

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2008-10-02 17:25

Jag vill ha ett in-ear headset till min iphone och det ska vara vitt men hittar det ingenstans, bara svarta överallt. Och vad jag fattat som så funkar inte apples egna nya inear-lurar som headset till iphone?

Köp ett par shure se210! riktigt skön passform och bra ljud.

  • Medlem
  • 2008-10-25 19:57

Köpte ett par UB5 från
Ultimate Buds :: Products

Men kan INTE rekomendera dem. För den pengen, över 700 kr inkl frakt o skatt tycker jag inte att de var värt pengarna. Ljudet är sådär. Basen är svag. Någon skrev på ett forum att man kunde byta ut gummikuddarna mot några som är mer solida så ökas basen till mkt bättre., men vem orkar hålla på med sånt. Det är dessutom vanliga gummisladdar vilket gör att ljud när man sladdarna nuddar jackan tex transporteras in i öronen och det är ju inte så kul att höra en massa skrapljud. Micen är dessutom dålig. Folk säger att det ekar när jag pratar i UB5 headsetet.

Jag tycker inte att ljudet är så dåligt i orginallurarna. Mjuk o fin ljudton. o billiga är de dessutom. Men de ramlar ut lätt och mina ramlade ut när jag cyklade och in i kedjan så jag behöver nog inears iallafall.

Är nyfiken på dessa "Griffin TuneBuds Mobil" för 299 kr
WEBHALLEN.com [Griffin TuneBuds Mobile för iPhone 3G]

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-11-19 10:39

griffin tunebuds är inte så jättebra, min syster hade dem o de gick sönder efter 2 månader ljudet är inget att hurra för heller, men bättre än orginallurarna iaf.

HJÄLP - jag söker efter ett par schysta lurar till min Iphone 3G. Undertecknad vill gärna kunna svara genom "fjärrkontrollen" eller hur man beskriver det, som brukar finns på hörlurarbandet - finns det några bra lurar som har detta + mic? Eller får man helt enkelt skippa det där med mic/band om man skall kunna köpa BRA lurar ? Hur svarar man då - genom att ta upp telefonen varje gång, eller? Hör man i hörlurarna att det ringer då - går det liksom som vanligt ljud?

Vad har ni för tips?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-11-22 23:51

nocs

Tror faktiskt jag skall satsa på dessa, de fick ju riktigt gott omdöme hos Macworld också. Grymt störande att jag äger ett par Bose In-Ear men avsaknaden av en svarsknapp gör att de används för sällan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-23 11:42

Kan bara tillägga efter 100talet timmar av musiklyssning i mina Ultimate Ears 4 vi att jag är riktigt nöjd. Det enda negativa är svarsknappen som sitter under förgreningen, men man finner lösningar på allt, och det är så smått irriterande ibland.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-23 12:23

Jag kan säga att jag blev sjukt taggad efter att ha läst detta om Nuforce NE-7M.
Killen jämför dem med Klipsch X10 som kostar kring 3000 i Sverige och de står sig tydligen rätt bra:
Nuforce IEM - Page 4 - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio

Recension: REVIEW: Nuforce NE-7M iPhone IEM vs Klipsch Image X10 and Denon C700 - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio

Frågan är bara, kan man köpa dem någonstans i Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-02 23:51

Måste slå ett litet slag för:

Sennheiser Handsfree MM50 IP iPhone 3G | Handsfree - Hörlurar | Mailshop Sverige - iPhone 3G tillbehör

Har själv kört mina i några dagar nu och är supernöjd.

Hade tidigare Sonys in-ear lurar för typ 600:- och dessa kostar ungefär lika mycket, men nu får jag handsfree och "fjärr"-funktionen med typ samma ljudkvalitét. Gillar också att sladden till högra örat "ligger" bakom nacken. Tycker att det gör att lurarna sitter säkrare hela dagen!

Det absolut bästa är dock att sladden är _precis_ lagom lång. Jag har iPhonen i högra framfickan på jeansen och äntligen har jag inte massa sladdtrassel!!!

Kan varmt rekommendera dessa om du inte är beredd att lägga 1000:- eller mer utan bara vill ha riktigt bra ljud med schysst bas till ett överkomligt pris.

Ursprungligen av Alvedon:

Måste slå ett litet slag för:

Sennheiser Handsfree MM50 IP iPhone 3G | Handsfree - Hörlurar | Mailshop Sverige - iPhone 3G tillbehör

Har själv kört mina i några dagar nu och är supernöjd.

Hade tidigare Sonys in-ear lurar för typ 600:- och dessa kostar ungefär lika mycket, men nu får jag handsfree och "fjärr"-funktionen med typ samma ljudkvalitét. Gillar också att sladden till högra örat "ligger" bakom nacken. Tycker att det gör att lurarna sitter säkrare hela dagen!

Det absolut bästa är dock att sladden är _precis_ lagom lång. Jag har iPhonen i högra framfickan på jeansen och äntligen har jag inte massa sladdtrassel!!!

Kan varmt rekommendera dessa om du inte är beredd att lägga 1000:- eller mer utan bara vill ha riktigt bra ljud med schysst bas till ett överkomligt pris.

Dessa har jag också och nu måste jag nog lämna tillbaka dem...

Ljudet är helt fantastiskt och de sitter tillräckligt bra.
MEN, mikrofonen är kass! Alla jag ringer klagar på att de inte hör mig eller hör mig dåligt.

Så tips på in ear lurar med remote och BRA mic tas tacksamt emot.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-09 22:19

Fick mina Nocs NS200B iPhone-lurar idag och kan bara konstatera att de är så jävla grymma! De slår till och med mina Bose In-Ear lurar. Jag satte på Dual Flange-kuddarna och de satt som gjutet. Rekommenderas varmt!

nocs

Ursprungligen av CEk:

Fick mina Nocs NS200B iPhone-lurar idag och kan bara konstatera att de är så jävla grymma! De slår till och med mina Bose In-Ear lurar. Jag satte på Dual Flange-kuddarna och de satt som gjutet. Rekommenderas varmt!

nocs

Är själv inne på att önska sig liknande i julklapp. Kul att du rekommenderar dem

Ursprungligen av CEk:

Fick mina Nocs NS200B iPhone-lurar idag och kan bara konstatera att de är så jävla grymma! De slår till och med mina Bose In-Ear lurar. Jag satte på Dual Flange-kuddarna och de satt som gjutet. Rekommenderas varmt!

nocs

Idag har jag ett par d-jays som jag är supernöjd med. Dock saknar jag mikrofon rätt så ofta. Hur är ljudkvalitén i dessa jämförbart med D-jays samt hur bra isolerar dom?

Tack på förhand

  • Medlem
  • 2009-01-14 15:53
Ursprungligen av CEk:

Fick mina Nocs NS200B iPhone-lurar idag och kan bara konstatera att de är så jävla grymma! De slår till och med mina Bose In-Ear lurar. Jag satte på Dual Flange-kuddarna och de satt som gjutet. Rekommenderas varmt!

nocs

Har haft mina NS200B iPhone-lurar nu någon månad och kan bara hålla med. Glömde de hemma igår och fick ta originallurarna, fan vilken skillnad det är...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-02 22:58
Ursprungligen av CEk:

Fick mina Nocs NS200B iPhone-lurar idag och kan bara konstatera att de är så jävla grymma! De slår till och med mina Bose In-Ear lurar. Jag satte på Dual Flange-kuddarna och de satt som gjutet. Rekommenderas varmt!

nocs

Stämmer in i hyllningskören. Två månader efter köpet, som jag mot alla odds köpte utan att ens ha testat dem själv, är jag nöjdare än en mås med pølse. Härligt omfång, klart och tydligt och ett mellanregister som jag aldrig upplevt med in-ear.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-20 02:01
Ursprungligen av CEk:

Fick mina Nocs NS200B iPhone-lurar idag och kan bara konstatera att de är så jävla grymma! De slår till och med mina Bose In-Ear lurar. Jag satte på Dual Flange-kuddarna och de satt som gjutet. Rekommenderas varmt!

nocs

har dom fjärrkontroll så att du kan höja, sänka volym o allt ihop precis som apples lurar?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2009-11-20 08:53
Ursprungligen av Minto0:

har dom fjärrkontroll så att du kan höja, sänka volym o allt ihop precis som apples lurar?

Nej det har dom inte. För tillfället är det endast Klipsch image S4i som har denna funktion. Väntas släppas mer lurar i kvartal 1 nästa år.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-20 14:39
Ursprungligen av FnuX:

Nej det har dom inte. För tillfället är det endast Klipsch image S4i som har denna funktion. Väntas släppas mer lurar i kvartal 1 nästa år.

Vet du några speciella som kommer (företag alltså) släppa eller?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2009-11-20 15:25
Ursprungligen av Minto0:

Vet du några speciella som kommer (företag alltså) släppa eller?

Allt jag sett är Shure ska släppa en i Jan/Feb, SE-115 modellen med 3-knapps kontroll. 120 dollar skulle den kosta så jag gissar på 1295 i sverige.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-20 19:05
Ursprungligen av FnuX:

Allt jag sett är Shure ska släppa en i Jan/Feb, SE-115 modellen med 3-knapps kontroll. 120 dollar skulle den kosta så jag gissar på 1295 i sverige.

Okay, tack för infon Frågan är ju bara nu om man ska vänta på de, eller försöka komma över s4i ist

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2009-11-20 20:02
Ursprungligen av Minto0:

Okay, tack för infon Frågan är ju bara nu om man ska vänta på de, eller försöka komma över s4i ist

Jag kan ju bara svara för mig själv att s4i slår det mesta i hästlängder. Komfort, ijumed att dom har ovala örontippar istället för runda så formar dom sig efter din öronkanal ( som inte är rund, den är oval )..och ja, som dom själva säger, 63 års erfarenhet i hi-fi har legat till grund för att ta fram dessa lurar så.

Jag ( och flera här på forumet ) rekommenderar s4i.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-20 21:06
Ursprungligen av FnuX:

Jag kan ju bara svara för mig själv att s4i slår det mesta i hästlängder. Komfort, ijumed att dom har ovala örontippar istället för runda så formar dom sig efter din öronkanal ( som inte är rund, den är oval )..och ja, som dom själva säger, 63 års erfarenhet i hi-fi har legat till grund för att ta fram dessa lurar så.

Jag ( och flera här på forumet ) rekommenderar s4i.

Hmm, de låter väldigt övertygande må jag säga Jag vet inte hur mina öronkanaler igentligen är pga ca 20 operationer i öronen, men borde ju var någorlunda likt orginalet... blir nog o slänga iväg en beställning snart

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-10 21:24

FillilutteN; Har inga erfarenheter av D-Jays faktiskt. Saknade också mikrofon på mina Bose så de här var ett grymt val som sagt. Det fanns ju som vanligt en uppsjö av storlekar på kuddarna, jag valde Dual-Flange (som är i två omgångar liksom) och det blir verkligen knäpptyst när jag kör med dom så musiken blir oerhört ren. Såg att de fick kritik för att ha dålig bas i Macworld men det är inget jag märkt av och då har jag ändå equalizern avstängd i min iPhone. Som sagt, rekommenderas varmt!

Tack ska du ha för informationen, då slår jag faktiskt till på de där. Var det dessa Bose du använde tidigare? Omdömen om Bose Triport In-Ear
Är det en knapp på micken som har samma funktioner som Apples egna hörlurar?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-11 11:52

FillilutteN; Precis, det är dom lurarna jag har och ljudet är grymt även i dom men de saknar som sagt mikrofon vilket blir ganska irriterande.
Menar du om det är en knapp på micken på Nocs? Då stämmer det, mikrofonen är precis likadan och har samma funktioner som Apples egna. Hel micken är liksom en knapp precis som på originallurarna från Apple och det är bra känsla i trycket!

Nocs

På de nocs 200b som jag fick testa funkar inte fjärrkontrollen på min 2g iphone. Någon annan som upplever samma?

Bevaka tråden