Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga sms från röstbrevlådan med Tele2?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har en upplåst iPhone med Tele2-abonnemang. När man fått ett röstmeddelande så skickar Tele2 ett sms om det, som säger typ "Du har ett nytt röstmeddelande, ring 222...". Jag har alltid fått det tidigare, men på iPhone:n får jag inget sms!

Har nån hört om det problemet? Testa gärna, ni som har tele2!

iphone kan inte ta emot några sådana sms text aktivering koder från internet eller röst brevlåde sms.. jag kör telenor o har samma problem.. funkar ju självklart för dom i usa med at&t..

Ursprungligen av Viiddee:

iphone kan inte ta emot några sådana sms text aktivering koder från internet eller röst brevlåde sms.. jag kör telenor o har samma problem.. funkar ju självklart för dom i usa med at&t..

Varför inte, egentligen? Är det inte vanliga sms? SMS har väl ett standardformat som alla skickas i.

Ursprungligen av gluttonous:

Varför inte, egentligen? Är det inte vanliga sms? SMS har väl ett standardformat som alla skickas i.

jag e lika förvirrad jag hah.. har faktist inte en aning om varför det är så.

tycker den guiden något för komplicerad.. väntar på en .app lösning

Jag har hittat lite info om det nu. Folk verkar jobba på problemet: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=7833&highlight=voicemail+notification

Jag har Telia till min iPhone och får sms om att jag har nya meddelande i röstbrevlådan.

/c

SMS som kommer från Telefonnumer funkar, nummer med bokstäver (typ TELE2 som avsändare) funkar inte.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-25 14:05

Röstbrevlåde-sms är inte vanliga SMS. Ett sätt du ser det på är att SMS'et UPPDATERAS om du får flera voicemail, istället för att du ska 10 olika SMS i din inbox med "du har ett nytt voicemail" så uppdateras det senaste sms'et med det ny giltliga antalet voicemail.

Apple har väl helt enkelt inte brytt sig om att implementera det då dom har VisualVoicemail istället och inte behöver bry sig om sånt skit.

Ursprungligen av studiox:

Röstbrevlåde-sms är inte vanliga SMS. Ett sätt du ser det på är att SMS'et UPPDATERAS om du får flera voicemail, istället för att du ska 10 olika SMS i din inbox med "du har ett nytt voicemail" så uppdateras det senaste sms'et med det ny giltliga antalet voicemail.

Apple har väl helt enkelt inte brytt sig om att implementera det då dom har VisualVoicemail istället och inte behöver bry sig om sånt skit.

Hehe, det där är inte helt sant. Beror helt och hållet på hur röstbrevlådeysstemsleverantören har implementerat. Som ni säger så får ni som har Telia era smsnotifieringar eftersom de hanteras som standard-sms. Vad Telenor, Tele2 osv har för speialgrejer för sig för sina smsnotifieringar har jag ingen aning om.

Jag får också SMS när någon pratat in.. kör med Telia

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-10-23 20:47

Någon som hittat en lösning på detta med Tele2?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-23 22:11

Jag fick dessa sms från Tele2 i början, men inte nu längre. Å andra sidan kunde jag skicka sms också, och det kan jag ju inte nu, så man vet inte vad som kan hända..

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-10-23 22:16

Det konstiga är att jag får meddelanden med telefonnummer från tel.svararen när någon ringt men inte lämnat meddelande. Så fort dom talar in meddelande så lyser SMS:en med sin frånvaro…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 14:46

Har exakt samma problem, hade varit riktigt najs om det hade fungerat, nu får man ringa röstbrevlådan titt som tätt och kolla av.. behöver ju en sekreterare för det

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-25 17:32

Testade precis själv, fungerar inte för mig heller.
Dock hördes i högtalarna till datorn att mobilen tog emot massor med signaler.

Teori: Hänger inte detta ihop med visual voicemail på nått sätt tro? Iom att telefonen hanterar voicemail på annat sätt kanske den även "struntar" i sms som säger att man fått voicemail?

En terori. Är dock nästan helt säker på att jag fått sms från telefonsvararen med 1.0.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 18:21

bonq, det fick du inte..
Har varit samma problem hela tiden, tro mig.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-26 15:53
Ursprungligen av arne123:

bonq, det fick du inte..
Har varit samma problem hela tiden, tro mig.

Nu när jag tänker efter så har jag nog bara fått "1232342 ringde men lämnade inget meddelande" och aldrig något faktiskt "du har 1 nytt meddelande". Trist!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 17:39

mm som fan. men som med mycket annat tror jag det är löst när den svenska versionen kommer ut, o förhoppningsvis inkluderar även den versionen mms

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 22:12

Jag ringde tele2 och bad dem stänga av min telesvarare. Nu får jag ett sms från numret som ringt mig istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-17 14:36
Ursprungligen av martin:

Jag ringde tele2 och bad dem stänga av min telesvarare. Nu får jag ett sms från numret som ringt mig istället.

vad menar du, kommer det automatiskt ett sms om man inte har svarare? Eller menar du bara att den som försöker kontakta dig väljer att skicka ett sms istället då dom inte har möjlighet att lämna meddelande?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-17 14:49
Ursprungligen av Nirre:

vad menar du, kommer det automatiskt ett sms om man inte har svarare? Eller menar du bara att den som försöker kontakta dig väljer att skicka ett sms istället då dom inte har möjlighet att lämna meddelande?

När man ringer min svarare säger den något i stil med:

"Abonnenten går inte att nås för tillfället, du kan välja att skicka ditt nummer som ett SMS"

Då får jag ett sms att nummer xxxxxxxxx har försökt nå mig.

Ursprungligen av martin:

När man ringer min svarare säger den något i stil med:

"Abonnenten går inte att nås för tillfället, du kan välja att skicka ditt nummer som ett SMS"

Då får jag ett sms att nummer xxxxxxxxx har försökt nå mig.

Det är ju inte någon direkt hjälp. Obesvarat samtal finns ju redan i luren.
Grejen är ju att man vill ha ett sms när någon talat in ett meddelande på svararen, det kan man ju inte veta annars.

Ursprungligen av adress@mac:

Det är ju inte någon direkt hjälp. Obesvarat samtal finns ju redan i luren.

Inte om din telefon är avstängd och någon ringer.

Ursprungligen av Jacob Tallberg:

Inte om din telefon är avstängd och någon ringer.

Du läste inte hela mitt citat- inlägg tror jag..... Det är ju därför man VILL ha ett sms när det finns ett meddelande

Ursprungligen av adress@mac:

Du läste inte hela mitt citat- inlägg tror jag..... Det är ju därför man VILL ha ett sms när det finns ett meddelande

Ja,d et är klart man VILL ha ett sms när någon pratat in/försökt nå en själv.
Det är väl det hela den här tråden handlar om?
MEN, nu går inte detta och om man då VILL ha ett sms när någon försökt nå en när man hade telefonen avstängd, i flyplansläge, när man var utom räckvidd etc så är enda alternativet att stänga av sitt telefonsvar och ge den som försöker ringa dig möjligheten att ett sms skickas med dennes nummer till dig istället för att prata in meddelande.
Ok?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 11:35

Hej,
Ingen som vet hur man skall gå tillväga för att få sms från röstbrevlådan i tele2-abonnemang?

Ursprungligen av Big Mac:

Hej,
Ingen som vet hur man skall gå tillväga för att få sms från röstbrevlådan i tele2-abonnemang?

Läste du inlägget precis ovan ditt?

Det här med SMS verkar ha löst sig i 1.1.2, i och med Europa lanseringen, så det är bara att vänta på att 1.1.2 funakr fullt ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 08:58

För att få det att fungera i 1.1.1, lägg till "i.unlock.no" i sources i installerna, installera sedan "Smsfix" från unlocking tools, VOILA! Nu fungerar sms från Tele2´s röstbrevlåda!

Fins det ngt enkelt sätt att få meddelande från tele 2? Jag förstår inte riktigt det som skrivits i denna tråden... Är det ngn som kan skriva en liten guide hur man gör detta så vore det KANON!?

Bevaka tråden