Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera till vektorgrafik

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem - för första gången ska jag inte utforma en logo från grunden, utan jag har fått den i .jpeg färdig och ska bara överföra den till vektorbaserat format (med alla fördelar det innebär). Hur gör jag det?

Det känns som att alla serier funktioner jag skulle vilja göra det här med ligger i olika program, dvs. vill göra saker i illustrator med photoshop och tvärtom för att lösa det här... Men det är första gången jag gör just det här som sagt, så jag har väl bara inte "tänket".

Någon som kan hjälpa?

Ber om ursäkt, ser att det blev inte bara dubbel utan trippel (!) post...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-31 23:39

hann snoka rätt på lösningen under tiden, men tack i efterskott! Förhoppningsvis kan nån annan ha nytta av den här tråden sen - om nu inte alla redan vet det jag inte visste

Jag använde iallafall object/live trace

Kan du förklara lite mer ingående så kunskapen inte bara försvinner

Loggan i fråga som jag skulle fixa var en jpeg-fil, i princip text mot bakgrund. I photoshop tog jag bort bakgrunden, så jag bara hade själva texten kvar.

Efter det är det bara att öppna filen i Illustrator (jag förde även över den till ett nytt dokument), välja lagret med logon. Sen när det är markerat, gå in under fliken "Object" i menyraden, och välj Live Trace, sedan Live Trace igen eller Tracing Options. Voila, logon är helt plötsligt vektorbaserad

Good hunting

Ett stensäkert sätt är att montera den i illustrator och rita av den.
Autokalkering har en tendens att bli aning hackigt och ojämnt.
Fast det bror lite på hur mycket tid man vill lägga ner...

/martinator

1
Bevaka tråden