Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ta bort fil ur bränningsmapp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-04-22 11:52

Hej.
Jag skulle bränna en .iso fil på min Mac när det blev något fel.(tror det var skivan som var defekt)
Men jag la filen i "brännings mapp" och nu kan jag inte ta bort filen.
Utan datorn frågar efter mitt lösen ord.........jag skriver in det....men då får jag upp en ruta där det står att jag inte har fulla rättigheter..........jag vill ju få bort filen och göra om.

datorn är skit seg och har hängt sig några gånger efter att bränningen gick åt helvete.

HJÄLP!!!!!!

Man bränner väl ändå inte .iso med hjälp av en bränningsmapp? Då bränner man bara .iso filen till en skiva och inte innehållet.

Bränningsmapparna innehåller bara genvägar till ursprungsfilen. Kan du inte slänga bränningsmappen heller?

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-04-22 12:54
Ursprungligen av Rickard A:

Man bränner väl ändå inte .iso med hjälp av en bränningsmapp? Då bränner man bara .iso filen till en skiva och inte innehållet.

Bränningsmapparna innehåller bara genvägar till ursprungsfilen. Kan du inte slänga bränningsmappen heller?

OK...tack...jag är lite ny på detta.

Men den filen som nu ligger i "bränningsmapp"
Varför kan jag inte ta bort den?
Jag har ju admin rättigheter för datorn?!

Eller måste man som i Linux logga in som "su"???

åter till .iso filen.....ska jag använda "skivverktyget för att bränna den?

Filen som ligger i bränningsmappen är bara en genväg till ursprungsfilen. Vad händer om du försöker slänga själva bränningsmappen? Och vart ligger urprungsfilen? Det ska inte krävas något särskilt för att radera en bränningsmapp.

Vad det gäller bränning som borde Skivverktyg fungera. Om inte kan du använda Firestarter:
http://www.projectomega.org/subcat.php?lg=en&php=products_firestarter

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-04-22 13:30
Ursprungligen av Rickard A:

Filen som ligger i bränningsmappen är bara en genväg till ursprungsfilen. Vad händer om du försöker slänga själva bränningsmappen? Och vart ligger urprungsfilen? Det ska inte krävas något särskilt för att radera en bränningsmapp.

Vad det gäller bränning som borde Skivverktyg fungera. Om inte kan du använda Firestarter:
http://www.projectomega.org/subcat.php?lg=en&php=products_firestarter

Hej,
jag provade att slänga bränningsmappen och det gick.

tusen tack för hjälpen.

ska testa firestarter...lite senare.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-04-22 16:18
Ursprungligen av XTX:

Hej,
jag provade att slänga bränningsmappen och det gick.

tusen tack för hjälpen.

ska testa firestarter...lite senare.

tjapps igen,
Firestarter funkade mycket bra.
Lite lättare att förstå sig på än "skivverktyg" tycker jag.

tack så mycket för hjälpen

1
Bevaka tråden