Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud i ipod video

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har hört att europeiska ipodar har lägre ljud än dom som skeppas till usa :eek:
är det rätt info jag har eller bara nonsens :rolleyes:
om det är så kan jag ändra på det att få högre ljud ut ?? jag kör offta den i bilen

Japp det stämmer. Det gäller på alla iPods, i frankrike är det nämligen en lag som säger att man max får ha en viss dB på spelaren... men om man vill ha högre ljud på sin iPod är det bara att ladda ner en liten fil till den.. TACK å ADJÖ.. hoppas du fick svar på de du ville.. : D

  • Oregistrerad
  • 2006-01-02 11:16

Eftersom ipoden klassas som leksak så har den en ljudspärr.
det har den inte i t.ex. USA.
det kan störra om man lyssnar i stora hörlurar, inget som störr mig dock.
titta runt lite på nätet så hittar du nog något som kan ta bort spärren

Ursprungligen av Dava:

Eftersom ipoden klassas som leksak så har den en ljudspärr.
det har den inte i t.ex. USA.[...]

Varför klassar man en iPod som en leksak?
Tycker dem kunde gjort som på min gamla MD spelare, där fanns en inställning i mjukvaran som gjorde så att man kunde välja om man ville ha en ljudspärr eller inte.

använd programmet goPod för att ta bort spärren. Mycket rekommenderat. Klockrent program funkar perfekt.

jag förstår ska kolla lite på nätet men ni kan ju lägga in länken oxå men tack i alla fall

ok men hur vet jag att spärren är borta ???

Ursprungligen av smeden:

ok men hur vet jag att spärren är borta ???

Om ljudet blev högre, annars så bör det även stå uncapped i GoPod om du använde detta program (har själv inte testat det dock)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 10:18

sök på gopod.

TRÅD LÅST

1
Bevaka tråden