Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela dator (och konto?) med varsin iPod?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frågan har säkert ställts, men jag har inte vis en snabb sökning hittat något.

Kan man som två användare med var sin iPod, dela på en dator? Hanterar iTunes det utan att man måste ha samma musik? Om inte antar jag att man kan lösa det genom att ha var sitt användarkonto på datorn, men då dyker frågan upp, kan man ha gemensam musik? Eller får man helt separerade musikbibliotek?

Om man väljer att peka iTunes musikmappen till något annat än sin hem mapp, var hamnar själva databasfilen med all XML över låtarna? Om den hamnar i den mappen också, kanske det löser det hela. Om inte, så borde det bli knas.

Man kan ju tycka att Apple borde tänkt på detta. Men det kanske finns upphovsrättsliga aspekter på det?

Tacksam för svar.

Visst kan man ha flera iPods till samma dator/iTunesbibliotek! Dessa trådar kanske kan ge dig lite tips..

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=42533
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=42692

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 15:19

Kolla här.

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Frågan har säkert ställts, men jag har inte vis en snabb sökning hittat något.

Kan man som två användare med var sin iPod, dela på en dator? Hanterar iTunes det utan att man måste ha samma musik? Om inte antar jag att man kan lösa det genom att ha var sitt användarkonto på datorn, men då dyker frågan upp, kan man ha gemensam musik? Eller får man helt separerade musikbibliotek?

Om man väljer att peka iTunes musikmappen till något annat än sin hem mapp, var hamnar själva databasfilen med all XML över låtarna? Om den hamnar i den mappen också, kanske det löser det hela. Om inte, så borde det bli knas.

Man kan ju tycka att Apple borde tänkt på detta. Men det kanske finns upphovsrättsliga aspekter på det?

Tacksam för svar.

1
Bevaka tråden