Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

reaktor session vill inte starta!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-03-07 12:48

tog tag i saken och kom över ett splitter nytt reaktor session för en väldigt liten slant (ja session är nedlagt men det är billigt att uppgradera).
glad i hågen hämtade jag paketet och installerade programmvaran.

när jag sen försöker starta upp det för första gången vill det inte. efter 3:e gången börjar irritatoinen bli stor. vid en 5:e gång börjat förbannelsen över mjukvaror och dess upphovsmänn blir mörkare än svarta moln i afrika!!!

jag vet inte vad som är problemet. programmet vill inte starta upp och regestreringen vill inte starta. överväger snart att bli analogtaliban med 24kanals bandare istället !!! :hmmm:

jag behöver hjälp.

Operativsystem?

Jag vet att Reaktor är kinkigt var det vill installeras på OS X. Det vill bo i (Dator)/Applications/Reaktor annars händer det dumma saker. Låter som det kan vara trassel med auktoriseringen också.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-03-07 18:29

operativsystemet är os x 10.4.4 (snart 1.4.5) skall boota om datorn så snart som ableton släpper sin 5.2 buggfix för att göra om systemet.

ursäkta min väldigt dåliga engelska just nu .- applications ? är det program ? har inte sovit på ett dygn nu så jag syncar inte riktigt som jag skall.

Applications = Program, japp. Jag hade lite strul när jag installerade Reaktor 4, se till att din användare är administrator när du installerar det. Funkar inte det skulle jag rekommendera att du kontaktar NI (och uppgraderar till Reaktor 5, skillnaden är värd det).

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-03-07 21:49

tack för hjälpen. problemet är att jag är admin. skall försöka uppgradera så snart som möjligt tänkte jag. bara sälja av mit motu först. supporten till ni för session är nedlagd. skumt det där.

Det startar inte alls? Ikonen ploppar upp och försvinner?
Stalltipset är att det är något knas med rättigheterna. Testa att antingen med Skivverktyg och välj "reparera rättigheterna" eller gå in i en terminal och skriv:

chmod -R 777 /Applications/Reaktor\ Sessions/

(eller vad nu katalogen heter). Funkar inte det så testa

chmod 777 /Applications

Annars kan det vara så illa att Reaktor Sessions inte funkar med 10.4, eftersom det inte är en supportad produkt längre. Inte för att jag tycker att det borde vara så, men man vet ju aldrig.

Du kan testa att ta bort inställningarna också: kolla i (din hemkatalog)/Bibliotek/Preferences/ och plocka bort allt som heter Reaktor där.

1
Bevaka tråden