Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp filmer via nätverk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Vad ska man göra för att kunna spela upp filmer utan "hack" från en nätverkshårddisk? Är det något speciellt man ska tänka på när man sparar filmen ("enable streaming" finns som tillval när man t ex sparar film från Final Cut Express), eller är det något speciellt krav på nätverkshårddisken (Edmini 500GB)? Nätverkskopplingen är på 100Mb. Sandor

Tja, kravet på hårddisken är att den ska kunna leverera data tillräckligt snabbt. Själva nätverksöverföringen borde räcka, kolla om du kan öka på buffringen i ditt filmspelarprogram. Sen så är det skillnad på om det är en kort snutt i 320*240 eller om det är en DVD-iso.

Jaha

Nu ramlar ner femtiöringen. Om jag spelar filmer i Front Row, är det Quicktime som är ansvarig för buffringen? Mina filmer är ca 1.5 Gb stora, rippade från köpta DVD skivor med hjälp av Handbrake. Filmerna ligger i en mapp på Nätverkshd:n och en alias av mappen ligger i min dators Filmer mapp.

Jag kan spela filmen i fem minuter sen hackar den i fem sekunder. Sen upprepas cyklen tills filmen är slut.

Jag tycker att det låter som att hårddisken inte hinner med, alternativt att du har någon flaskhals i nätverket.

Ja, det är Quicktime som sköter uppspelningen.

Prova spela med andra program, t.ex. VLC.

1
Bevaka tråden