Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panik! OS X DVD-2 installeras inte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-22 17:08

Har precis gjort en Arkivera & Installera, men dvd-2 fungerar inte. Efter ca 60% så säger den att ett paket inte kunde installeras och sen matar den ut skivan. Jag har aldrig använt skivorna förut och de är helt repfria osv. Har försökt tre gånger nu.

När jag startar om datorn så kommer jag bara tillbaka till installationen av bundled software och kommer inte vidare eftersom installationen pajjar varje gång.

Hur kommer jag in i os x igen och slipper installera dvd nr 2?

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-22 17:20

Kan tillägga att det är en MacBook som jag försöker installera på.
Skivan slutar snurra vid 57% klart vid installation av iDVD-teman.
Hur kommer jag förbi bundles softwareinstallationen?

Du kan lätt avmarkera bundlade program när under "anpassa".

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-22 18:04

Måste jag installera om skiva 1 och ändra inställningarna?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-22 18:11

Japp, börja om från början och alldeles innan installationen börjar så finns det en knapp som heter Anpassa ... där kan du välja själv vad du ska installera.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-10-22 18:37

Det visade sig att det varit fel på dvd 2. Jag åkte akut till en vän som också har en macbook. Hans skiva fungerade. Apple har alltså gett mig en defekt skiva. De kan väl endå inte kräva att man ska testa skivorna innan garantin/90dagarssupporten är slut?

Tack för alla snabba svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-24 23:46
Ursprungligen av Roxtroem:

Det visade sig att det varit fel på dvd 2. Jag åkte akut till en vän som också har en macbook. Hans skiva fungerade. Apple har alltså gett mig en defekt skiva. De kan väl endå inte kräva att man ska testa skivorna innan garantin/90dagarssupporten är slut?

Tack för alla snabba svar!

Du kan nog få en ny skiva även efter det att 90 dagar har gått om det var fabrikationsfel på den första.

Hade också problem med DVD-skiva två, fast den kom med en dual core G5 2,0 GHz.

1
Bevaka tråden