Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fånga ljudet från Audio In

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2003-03-12 01:53

Någon som vet hur man gör för att skapa digitala ljudfiler såsom mp3 av vinyl inkopplad till Audio In-porten? Finns det något bra program (hellst gratis =]) som kan göra det eller går det rent av med iTunes eller QT? Använder fortfarande os9...
Tack på förhand!!

// rättat div stavfel - från bil till ljud..

[ 12. mars 2003, 09:14: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Finns flera sätt att göra det på. Sök efter program på www.versiontracker.com

Jag brukade annars köra med Audion eller Soundjam MP på 9:an spelade in direkt till MP3 eller AIFF.

Det bästa programmet dock för avspelning av vinyl är Roxio Jam. Tänk på att inte koppla in Vinylspelaren direkt in i datorn (signalen är annorlunda). Utan ta det via stereon.

[ 12. mars 2003, 02:00: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

  • Medlem
  • 2003-03-12 03:16

Enklast och bäst i mitt tycke är

SoundRecorder

sedan finns också

Coaster

men coaster har mer funktioner, är därför lite rörigare...

Båda två är gratis!

Lycka till!

  • Medlem
  • 2003-03-12 03:20

Här finns förresten en nyare version av Coaster:

Coaster från utvecklarens hemsida

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jånte:
Någon som vet hur man gör för att skapa digitala ljudfiler såsom mp3 av vinyl inkopplad till Audi In-porten?

Audi In? Är det garageporten du menar?

Ett sjukt bra program som kan användas för att spela in ljud "från andra program" är Audio Hijack! Sök efter det. Det är ett av de ballaste programmen inom ljudsvängen som lanserats på mycket länge. Man kan spela inte ljud från exempelvis webläsare eller mediasplare. Dessutom kan man använda programmet för att i OS X lägga på audio Units på given signal. Kul sätt att tweaka ljudet från iTunes på!

Jag tror det skall finnas till 9:an också men jag vet inte.

/Jont Olof

Det finns INTE till OS9 FYI.

  • Medlem
  • 2003-03-12 11:32

Nix, Audio Hijack stödjer inte OS9:

"Sorry, no Classic support, and no plans for it." skriver de själva.
Dessutom tror jag inte att man kan ta in ljud i datorn med det. Jag tror att det "bara" kan tjuvlyssna på ljud från andra program och spela in dem - nu även dierkt till mp3, btw. Se filarkivet.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-12 11:51

Ett annat gratisprogram är Pro Tools Free, jag vet dock inte om OS 9 versionen fortfarande finns kvar att ladda ner då de kommersiella programversionerna blivit X.

1
Bevaka tråden