Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Bluetooth!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-04 21:08

Jag får inte blåtand att funka längre. Nu har jag trixat och fixat med allt möjigt men det går inte. Det har aldrig varit några problem tidigare, utan det har funkat perfekt med filöverföring t.ex. Nu blir det badboll badboll badboll och jag måste tvångsavsluta. Det drabbar även Systeminställningar som blir oåtkomligt och måste tvångsavslutas också.
Vad är det som är felet?

Jag har en PB G4 12" och en SE W800i

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-04 21:33

Är det bara jag av alla 21.789 medlemmar som har det här problemet?
Jag kan tillägga att det började efter det att jag reparerat ni vet vad.

Hmm, 25 minuter efter du ställt frågan på en fredag kväll och du börjar bli otålig över att inte få svar?

Har du provat starta om datorn? Min PowerBook 15" kunde helt plötsligt upphöra med blåtand och det enda som hjälpte var en omstart.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-04 23:20

Jag är alltid otålig! Ja, det har jag provat och då funkade det, men det kan jag ju inte hålla på att göra varje gång, så ngt måste ju vara fel. Tycker det är konstigt som phan...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-04 23:26

Det märkliga är att systeminställningar inte går att öppna heller.

Låter rätt mycket som problemen jag hade. Både att blåtande la av och att när det skett så kom man inte in i Systeminställningar. Och de fick ingen lösning. Ibland funkade blåtanden nån vecka utan problems, ibland la den av efter nån dag.

Ominstallation av systemet hjälpte inte heller. Kontakt med Apple gav inget. Så jag lät det hela bero.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-04 23:47

Du hade problem skriver du, funkar det för dig nu alltså?
Vad gjorde du isf?

Jag sålde datorn och köpte ny

Inte på grund av just blåtanden men jag har sålt den. Kom inte fram till nån lösning innan jag sålde heller. Men för mig var det inget jätteproblem så när kontakten med Apple gav noll struntade jag bara i det hela. i 9 fall av 10 funkade blåtanden när jag behövde den.

Även om jag inte tror på det kan du alltid prova ominstallation. Du kan också roa dig med att resetta diverse saker. Det brukar alltid Apple ha en göra om man ringer.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-05 00:17

Åh, tackar för länkarna! Ska testa det.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-05 14:29

Märkligt! Nu provade jag med en filöverföring och det var inga problem. Jag hade inte gjort någonting, alltså varken startat om eller provat det som stod i länkarna.
Funderar på vad det är som händer och vad det är som styr att det ibland funkar och ibland inte.
*ignorant*

1
Bevaka tråden