Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DV kamera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2002-09-20 21:15

Hej på er.

Jag är på gång att införskaffa en mini DV kamera och undrar vad ni på listan rekommenderar. Något i prisklassen UNDER 11 tusen spänn, men som ändå är bra för hemmabruk. DV in och UT har jag förstått är ett måste om man vill kunna redigera på Macen. Följande alternativ har jag kollat på, men vet ej om de är något att ha:

Panasonic NVDS30 eller den något dyrare NVGS3. Är det något speciellt jag måste tänka på... ? Alla tips från er experter är välkomna...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-09-20 22:33

När du nu nämner experter

Kolla Canon MV-500i, en liten sötnos med DV in/ut för under 10 papp.

Canon

Sätter definitivt min röst på Canon också. Vi har drygt 20 st bland vår personal, 300-, 400- och 500serien. Mycket bra erfarenhet...

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2002-10-01 18:10

Tack för tipsen. Har varit nere vid SIBA och beställt en MV500i som ni rekommenderade, på lager hade de bara MV500 (utan DV in...)

Jag rapporterar hur de gått vid senare tillfälle...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-01 18:29

Något som man kan tänka på då man ska skaffa sig en DV kamera kan ju vara att det ska finnas DV IN/UT på den eller kolla på nätet om det går att koda om den så att man får så man kan lägga tillbaka filmen då man har mekat den i datorn... vilket man INTE kan om man inte har DV IN på sin kamera....

Bara något att tänka på!!!

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2002-10-01 18:38

Det var ju just därför jag BESTÄLLDE den med DV IN (alltså canon MV 500i)... för det som fanns i butiken var UTAN...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 07:10

hehe tanken var ju bara god!!

men vet inte vad jag tänkte på då jag skrev det....

1
Bevaka tråden