Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype headset för Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

är det någon som har hittat ett bekvämt headset som fungerar väl under OS X + Skype för OS X, och är USB baserat?

Helst ska det inte kosta skjortan heller, och gärna vara stereo baserat.

Någon?

Tack i förväg

Johan

  • Oregistrerad
  • 2006-04-11 19:07

"Bekvämt" är väl en i högsta grad personlig åsikt, så du får nog prova ut själv.

Detta är förvisso sant, men då kan vi ju istället tala om det att jag bara har hittat ETT USB headset som Skype själv säger sig vara Mac kompatibelt. Javisst, nu tror jag att nästintill samtliga USB headsets som finns därute är mac kompatibla men jag vill gärna höra av människor som faktiskt har prövat ett par headsets med Skype under OS X. Där ligger den riktiga frågan.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-11 19:17
Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Detta är förvisso sant, men då kan vi ju istället tala om det att jag bara har hittat ETT USB headset som Skype själv säger sig vara Mac kompatibelt. Javisst, nu tror jag att nästintill samtliga USB headsets som finns därute är mac kompatibla men jag vill gärna höra av människor som faktiskt har prövat ett par headsets med Skype under OS X. Där ligger den riktiga frågan.

Faktum är att jag bara har testat en antal trådlösa (Bluetooth) och fastnade själv för ett Jabra BT205. Det passade mina öron utmärkt. Kollegan tyckte det satt som en taggtråd runt örat.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-04-11 19:14

Jag köpte ett USB-headset för 40 kr på en dammig marknad i Peking. Funkar finfint med Mac OS X och Skype. Bara att plugga in. Så jag skulle tro att de flesta funkar...

Det är ungefär vad jag tror också. Logitech har ett par riktigt trevliga headsets som jag är intresserade utav.

Har ett Jabra BT200 och med det iallafall så står jag på din kollegas sida. Detta vägrar dock notoriskt att fungera korrekt under Skype osv.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-04-13 11:25

Jag använder ett Logitech USB Headset 250, kostade ca 70 CHF. Ljudkvalitet är klart godkänd och de jag pratat med säger att dom upplever bra ljudkvalitet. Relativt lång sladd så man kan röra sig fritt. Enda nackdelen är väl att efter typ sådär två timmar i ett samtal kan man få lite ont i öronen.

Fungerar klockrent under Mac OS X och Skype.

1
Bevaka tråden