Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPTV / bredbands tv över Internet ?!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-25 10:26

Hej !

Telia och några fler börjar leverera IPTV / bredbands TV. Men vad är det som hindrar att man inte kan köpa TV från vilken aktör som helst, som finns på Internet? Varför sin bredbandslevernatör? Är det någon som är påläst vad som händer i det ämnet.

Hittade en del intressanta IPTV boxar, bl a HD-variant. http://www.pacemicro.com/corporate/products/platform.asp?PID=IPTV

Fast man borde kunna göra det direkt genom Macen; om man har prestandan och bandbredden.

Olof

Fördelen med t ex Telias IPTV-box är att den har scart ut, dvs äkta RGB med fullstifts-scart. Detta ger givetvis bättre bild än s-video eller kompos(k)it.

Däremot vore det såklart spännande att se IPTV med DVI/HDMI in/ut i en HDTV-kapabel LCD-tv t ex. Själv har jag HDTV-projektor, men bättre bild än med digital-tv via scart går inte att få i dagsläget... laddar jag däremot ner amerikanska tv-program i 720p så får jag löjligt mkt bättre bild. Sverige är sannerligen inget shangri-la att bo i när det gäller tv-teknologi.

1
Bevaka tråden