Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny office mot det gamla

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej.

jag använder office x och word kraschar hela tiden. fungerar det bättre i nya office 2004. ska man pröjsa 1500 för en studentversion?? tacksam för synpunkter!!!

Office 2004 fungerar perfekt för mig men det gjorde Office X också.

En av de största förbättringarna i 2004 tycker jag är stödet för långa filnamn. Jag har problem idag med filer med långa namn som jag får från PC-användare. När man sparar dem byter de namn och får ett förkortat namn med hexadecimal kod i slutet. Jobbigt i sig.
Men det gör även att hyperlänkar mellan olika filer ballar ur också. Jobbigast är det med PowerPoint, men finns i alla programmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-17 23:13

Hm, jag hade problem med Office X förut, sen när jag skaffade ny PB för ett par månader sen så funkade Office X perfekt utan att Word kraschade.
Nyligen så installerade jag Office 2004 och Word kraschar tyvärr ofta när jag ska öppna befintliga worddokumnet. Så nu ångrar jag att jag inte körde vidare på Office X..
Ska väll nämnas att det bara är word som strular, Excel och Entourage funkar perfekt.

Tycker Office 2004 är stabilare, men dock inte värt de pengarna om man bara använder word och powerpoint.
Finns andra billigare alternativ.

som vad???

hej
du får gärna berätta vilka och om de VERKLIGEN fungerar med word och inte krånglar när man öppnar dessa på universitetets ms word!

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Tycker Office 2004 är stabilare, men dock inte värt de pengarna om man bara använder word och powerpoint.
Finns andra billigare alternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-18 00:19

Funktionerna är väldigt förbättrade. Tex så är det i 2004 "riktiga" skuggor man gör, med luddeffekter och genomskinlighet, istf bara en grå kopia av objektet som ligger bakom.
Det känns också stabilare tycker jag.

Dock tycker jag att vissa saker har blivit ganska överflödiga (hur de nu kan bli mer överflödiga än vad de var...). Tex så är Entourage som en stor kontrollpanel med massor av knappar och så, på klassiskt Microsoft-vis, onödigt många och stora tomma ytor som tar upp plats på skärmen.

Jag kör Office X (använder nästan bara word) och det är mycket stabilt. Jag funderar på att köpa 2004, men är det vettigt, med tanke på stabilitet och pengar? Kanske jag byter en stabil installation mot något som kraschar??? (Dessutom är jag egentligen ganska nöjd med funktionerna i Office X.)

Senast redigerat 2004-09-18 16:54

Office 2004 är mycket bra. De i mitt tycke bästa förbättringarna är stöd för Unicode och långa filnamn, alla förbättringar i Entourage, det fantastiska stödet för AppleScript, projekthanteringen.

Instabilitet i Office-paketet har aldrig varit ett problem för mig eller för de maskiner jag servar. Den främsta orsaken till krascher etc. är teckensnittsproblem (skadade såna) och man måste då göra en översikt av sitt system och alla sina font-filer, font-cache-filer osv.

vad menar du???

hej

förstår inte riktigt vad du menar. är inte så haj på det. förklara är du snäll!!

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Office 2004 är mycket bra. De i mitt tycke bästa förbättringarna är stöd för Unicode och långa filnamn, alla förbättringar i Entourage, det fantastiska stödet för AppleScript, projekthanteringen.

Instabilitet i Office-paketet har aldrig varit ett problem för mig eller för de maskiner jag servar. Den främsta orsaken till krascher etc. är teckensnittsproblem (skadade såna) och man måste då göra en översikt av sitt system och alla sina font-filer, font-cache-filer osv.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-18 08:43

Jag har heller aldrig haft några problem med MS Office. Har nu 2004, och använder framförallt Entourage, som blivit ännu bättre är förut (fast den är förstås taskig som newsreader). Ingen version har kraschat eller jäklats. Enda "problemen" har varit när jag inte fattat vissa funktioner.

Man kan skylla MS för alla möjliga dumheter, men Office-paketet har dom alltid lyckats bra med.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-18 16:47

På samtliga OS X-datorer jag har använt Office på har jag haft problem med att Word oväntat avslutas när jag öppnar Word-filer skrivna på PC. Detta gäller både V.x och 2004. Men jag upplever dock 2004 som stabilare överlag.

Ursprungligen av haddock:

hej.

jag använder office x och word kraschar hela tiden. fungerar det bättre i nya office 2004. ska man pröjsa 1500 för en studentversion?? tacksam för synpunkter!!!

Har du gjort alla uppdateringar som finns på Microsofts hemsida? Vilken version av Word har du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-20 08:46

Jag har upplevt att Office 2004 har ett lite rappare gränssnitt än X: smidigare skroll i stora XL-ark och dyl. Sedan att stödet för långa filnamn är fixat i 2004 är rätt skönt.
Den tröga och mindre sköna Assistenten verkar också vara borta från 2004 ( iaf i dess standardinstallation). Den är inte saknad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-20 21:40

Jo, och så strular inte 2004 när man skall spara till pdf. Med X kunde man få konstiga namnförslag (typ "färgpallett") och så fick man absolut inte föreslå .pdf som filändelse, för det måste vara .doc men slutade ändå med en .doc.pdf som man fick snygga upp i Finder.

1
Bevaka tråden