Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6230?

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nej, jag tror inte det finns några andra alternativ från Nokia. Jag har börjat leta efter en riktigt billig begagnad T68i istället, och kompletterar med en iPod mini.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 15:13
Ursprungligen av Dj Leafer:

vfinns det ngt alternativ till 6230?

Du har ju Nokia 6600. Fungerar bra med iSync. Vet inte hur det fungerar med Clicker. Det är en mycket trevlig telefon tycker jag.

  • Medlem
  • 2004-05-24 22:08

Adressboken går att synka, mobilen går att tömma å ladda data till. Det enda som inte verkar funka det är kalendern (iSync). Det finns ett program som heter onsync, men jag har inte fått det att funka ännu. Mobilen i sig har stöd för synkning över GPRS så det borde gå att använda över en server, men jag har inte fått de inställningarna att funka eftersom Telias autoinställningar till telefonen suger.

Anänder man Mozillas kalender kan man lagra databasen på en ftp-server, den ICS-filen tycker jag borde gå att använda på nåt sätt.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-25 07:43
Ursprungligen av Jonne:

Adressboken går att synka, mobilen går att tömma å ladda data till. Det enda som inte verkar funka det är kalendern (iSync).

Man kan ju skicka över enstaka poster, men kan man även synka ifrån adressboken? Hur?

Hur?

Ursprungligen av Jonne:

Adressboken går att synka, mobilen går att tömma å ladda data till. Det enda som inte verkar funka det är kalendern (iSync).

Hur synkar man adresserna?

  • Medlem
  • 2004-05-25 13:44

Jag ljög, det går inte.
Men man kan markera flera kort och sända över dem från macen till telefonen, men riktig synkning är det ju inte...

Du LJÖG? Det var roligt

  • Oregistrerad
  • 2004-06-06 14:49

Hur var det?

Stöds några Nokiatelefoner utan symbian i iSync? Är inte så insatt i det där.
Har dock skaffat mig 6230, kanon måste jag säga, men det fortfarande saknade iSyncstödet tar kål på mig. *PLING* "Dagens i-landsproblem".
Men vafan.
Hur var det, kom någon fram till nåt vettigt här?

  • Medlem
  • 2004-06-06 23:54

Här är ett program som funkar med 6230, inte iSync men iaf.

http://www.macmedia.sk/pd.htm

Ursprungligen av Jonne:

Här är ett program som funkar med 6230, inte iSync men iaf.

http://www.macmedia.sk/pd.htm

Nice program.. Men vill ju inte registrera innan man vet att det går skicka sms mm... Någon som provat det efter en registrering ?

Då var k700 släppt. Någon som testat isync än?

Jag ska ta hem och testa en i morgon...

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 16:41

Finns det någon 99macare som äger en 6230 som skulle kunna tänka sig att ladda upp lite bilder tagna med telefonen så jag får se hur bilderna blir med den?

Ursprungligen av oskarrr:

Finns det någon 99macare som äger en 6230 som skulle kunna tänka sig att ladda upp lite bilder tagna med telefonen så jag får se hur bilderna blir med den?

Här hittar du ett par bilder tagna med 6230.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 07:25
Ursprungligen av oskarrr:

Finns det någon 99macare som äger en 6230 som skulle kunna tänka sig att ladda upp lite bilder tagna med telefonen så jag får se hur bilderna blir med den?

Kolla in på http://www.sprites.dk

Där finns massor av bilder tagna av vanligt folk. Jag passade på att ladda upp några bilder jag tagit (Ford KA till Matilda som lyssnar på musik i bilen).

Senast redigerat 2004-07-29 07:41

Är det nån som vet om det går och i så fall hur man gör en mobil uppkoppling via blåtand och en 6230. Det måste väl finnas nåt script som man kan ladda ner för att få luren att kunna ringa upp med datorn. Har en Tibook. Tacksam för tips.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 18:55
Ursprungligen av Ryberg:

Är det nån som vet om det går och i så fall hur man gör en mobil uppkoppling via blåtand och en 6230. Det måste väl finnas nåt script som man kan ladda ner för att få luren att kunna ringa upp med datorn. Har en Tibook. Tacksam för tips.

Det går alldeles utmärkt. Nu har jag precis lämnat min iBook för reparation, men jag har för mig att jag inte gjorde nåt speciellt. Vid parning av data och telefon behöll jag markeringen vid alternativet att använda telefonen som modem. Se till att GPRS är valt som anslutningssätt. Sen fyller man bara i anslutningsuppgifterna (user: gprs, pass: internet, number: *99# för Comviq) och så funkar det.

Hmm, ok. Tack för tipset. När den försöker ringa upp får jag ett felmeddelande. "Ingen kopplingston. Kontrollera inställningarna och försök igen". Vad har jag missat?

Nu funkar det. Lite lustigt men jag valde Nokia Infrared som modem i modemlistan. Då gick det bra. Konstigt.

Bevaka tråden