Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

80.000 G5 beställda av USA:s regering! [ny titel]

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Marcus Holmer

Jag tror inte på det förrän Apple säger att det är så. Till dess kan vi hoppas på det här:

M9042LL/A
Dual 2.2 Ghz
512MB PC 3200 GDR
ATI Radeon 9600 Pro
160GB Serial ATA
3 64Bit NCV slots, 1 133Mhz, 2@ 100Mhz

M9490LL/A
Dual 2.4 Ghz
1GB PC 3200 GDR
Superdrive Pioneer DVR-A07
ATI Radeon 9800XT
250GB Serial ATA
3 compatible 267Mhz PCI-X slots backward with PCI-X 1.0

M9496LL/A
Dual 2.6 Ghz
1GB PC 3200 GDR
Superdrive Pioneer DVR-A07
ATI RAdeon 9800XT
250 GB Serial ATA
3 compatible 267MHz PCI-X slots backward with PCI-X 1.0

Mellanmodelens specar verkar lite för saltade. I övrigt kan det nog stämma. Men vad hände med 2.5 Ghz prollen som det tidigare har ryktats om?

Ingen Superdrive i minstingen kan tyda på att den blir en något budgetbetonad modell som ersätter den kvarvarande G4:an. Tänk om den även kunde kosta som dagens G4...

Tror han menar det som jag skrev tidigt om i denna tråd - dvs. det faktum att man sedan en tid inte kommer in i USA utan att både låta sig fotograferas och att lämna tumavtryck... ja du vet TERRORHOTEN - där behövs stor datakraft typ en massa G5:servrar.

Ursprungligen av [email protected]:

Tror han menar det som jag skrev tidigt om i denna tråd - dvs. det faktum att man sedan en tid inte kommer in i USA utan att både låta sig fotograferas och att lämna tumavtryck... ja du vet TERRORHOTEN - där behövs stor datakraft typ en massa G5:servrar.

Eh ja då kommer naturligtvis massköp av G5'or in som en självklar del, att jag inte tänkte på det, jazzper vet minsann allt han jajamän...

Halva ryktet är helt trovärdigt, att man skulle minska Windows-användningen av säkerhetsskäl. Tänk om våra banker, landsting och sjukhus var kloka nog att göra det! Dock skulle jag nog vänta mig att åtminstone 90% av en sådan revision skulle göras med Linux-installationer, för gratis är ju gott ju, och att använda maskiner man redan har är dubbelt gratis.

Det vore nu gott och väl så, för det skulle hur som helst minska M$ monopolställning, och Apple skulle kunna få en del av kakan, men absolut inte hela.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Dock skulle jag nog vänta mig att åtminstone 90% av en sådan revision skulle göras med Linux-installationer, för gratis är ju gott ju, och att använda maskiner man redan har är dubbelt gratis.

Är ju inte omöjligt att det ligger en del i detta, men får verkligen de säkerhetsivrande amerikanerna då en riktig motpart? Vem ska dom föra en dialog med, hur stort förtroendekapital har t.ex någon av alla de som distrubuerar Linux - personligen tror jag att Apple isåfall är en betydligt större eller seriösare förhandlingspartner. Kanske har jag fel men jag minns det som att det inte existerar några licenskostnader för serverversionen av OSX och detta skulle då tala för XServer/Apple.

  • Medlem
  • 2004-04-09 21:13
Ursprungligen av [email protected]:

Är ju inte omöjligt att det ligger en del i detta, men får verkligen de säkerhetsivrande amerikanerna då en riktig motpart? Vem ska dom föra en dialog med, hur stort förtroendekapital har t.ex någon av alla de som distrubuerar Linux - personligen tror jag att Apple isåfall är en betydligt större eller seriösare förhandlingspartner. Kanske har jag fel men jag minns det som att det inte existerar några licenskostnader för serverversionen av OSX och detta skulle då tala för XServer/Apple.

Oracle och IBM är ju "ganska" stora.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-09 21:51

"Linux is for communists"

Ursprungligen av Kira:

"Linux is for communists"

Bevaka tråden