Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Montering av RAM-minne

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Nu när jag uppgraderat min PowerMac G4 (AGP) med ett GeForce 4 MX-kort som inte fungerar tillsammans med det system jag kör, skulle jag även vilja bygga ut RAM-minnet.

Frågan jag har lyder som följer: är det något som helst krav på att man måste montera minnesmodulerna på något speciellt vis, eller är det bara att stoppa in dem där det finns en ledig plats? Tänkte eftersom man måste montera G5:ans moduler parvis..
(Jag har iaf listat ut att det är SDRAM PC100-minne jag ska dunka in).

  • Medlem
  • Varberg
  • 2003-11-26 21:50

Det är bara att trycka in. Behövs inte monteras parvis eller så. Det skall vara SD RAM 100MHz, men 133MHz funkar lika bra.

  • Avstängd
  • 2003-11-26 21:50

att installera RAM är i princip som att lägga 2-bitars-pussel med bruksanvisning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-26 22:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
att installera RAM är i princip som att lägga 2-bitars-pussel med bruksanvisning.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
att installera RAM är i princip som att lägga 2-bitars-pussel med bruksanvisning.

Min 72-sidiga manual på hur monteringen skall gå till är inte så utförlig, så jag tänkte höra om det möjligen skulle kunna finnas en instruktionsvideo på hur monteringen skall gå till (gärna med en inkluderad lathund hur man stoppar in bandet i videon)?

Gå till:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75312
och tanka ner en QuickTime-film som visar hur det skall gå till.

1
Bevaka tråden