Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa portal i ASP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kund vill göra om sin sajt till en portal.
Jag kan inte bygga i ASP, men är så pass hemma i det att jag kan meka för att anpassa mina kunders önskemål.
(Det måste vara ASP eftersom deras ISP kör Windows)

Har ni några förslag på bra applikationer? Det finns mycket gratis att hämta från nätet, men jag föredrar att betala för att få en genomtänkt och genomarbetad produkt.

Det ska finnas kalender, forum, radannonser, download area, butik, länkbibliotek. Ev chat och bildgalleri.

Har hittat en som verkar bra hos aspapp.
Den har alla funktioner jag söker. Är det någon som känner till den?

Andra förslag?

/Bosse

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-10-09 22:57

Min kompis driver ett företag som sysslar med applikationsutveckling i främst asp.NET och asp. Han har flera sådana paket som du efterfrågar. Företagssajten finns här med kontaktinfo od. Ring upp honom och resonera. Han är mycket duktig och bra att ha och göra med.

Hyvens & tack! Ska kolla upp det.

/Bosse

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Min kompis driver ett företag som sysslar med applikationsutveckling i främst asp.NET och asp. Han har flera sådana paket som du efterfrågar. Företagssajten finns här med kontaktinfo od. Ring upp honom och resonera. Han är mycket duktig och bra att ha och göra med.

  • Medlem
  • London
  • 2003-10-10 02:55

Fråga: Måste köra ASP för att deras ISP kör Win? Det låter inte rätt, man kan väl köra PHP på Windows också?

Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Fråga: Måste köra ASP för att deras ISP kör Win? Det låter inte rätt, man kan väl köra PHP på Windows också?

Mycket riktigt. Argumentet liknar blaj i mina ögon. Man kan kombinera det webhotell man har med egen webbserver på samma eller ett annatwebhotell eller så byter man webhotell helt och hållet eller så förändrar man abbonemanget man har hos nuvarande.

Så här ser det vanligen ut:

Utvecklingstid ASP=100%
Utvecklingstid PHP=50-75%
Utvecklingstid Lasso=25-50%

Multiplicera med tex 500 timmar á 1000:-.

Inköpspriser:
ASP=0:- (medföljer Windows Server, ingår i IIS)
PHP=0:-
Lasso=10.410:-

Vad kostar då mest? Att byta webhotell eller att välja rätt utvecklingsmiljö?

/Ola

vad krävs av webhotellet för å kunna köra Lasso?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-02 23:57

Ska det bestämt vara ASP så vet jag att den här ska vara bra. Seriösa killar bakom.

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
vad krävs av webhotellet för å kunna köra Lasso?

Att de köper ovanstående programvara som finns för Mac OS X 10.2, Windows 2000/XP och Red Hat Linux 7.3, installerar och konfigurerar den.

Vi själva (Immitt.com) erbjuder webhostingabbonemang med Lasso för 995:-/år (83:-/månad) inkl en databas i MySQL. Vi erbjuder även FileMaker Pro hosting och lite annat, välkommen in och kika i vår prislista.

www.immitt.com

Vi har också sedan en kort tid tillbaka ett CMS (Content Management System) som bygger på Lasso och MySQL till salu.

/Ola

1
Bevaka tråden