Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av primu[s]®:

Då kom bilen äntligen och jag fick förmånen att dra norrut och testa den i snön direkt. Mycket mysigt. Volvo har gjort ett bra jobb på drivlinan och dieselmotorn och elmotorn jobbar bra ihop utan "segheten" man ibland får på en diesel innan den kommit upp i varv. Bower & Wilkins ljudet är fantastiskt.

https://i.imgur.com/d29vQLo.jpg

https://i.imgur.com/Tx1fmzr.jpg

V60 eller är det v90 CC?

Edit; såg nu! V60 CC är grymma!

Läcker!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-01-21 16:33
Ursprungligen av primu[s]®:

Jag övervägde länge innan jag valde det eftersom det är så sjukt dyrt. Men min säljare lurade mig dagen innan min beställning blev låst... genom att ringa mig när jag satt på en aw och berättade vilka tillbehör jag inte valt. Jag var salongsberusad och svag.

Min säljare gjorde lite samma sak. Han ringde dagen innan låsning och sa att han ville bara kolla en sak... Jag hade ett paket som om jag bytte det mot något annat paket så ledde det till att B&W bara skulle kosta 3000. Men då jag inte var salongs och tyckte smärtgränsen var nådd sa jag nej... Det ångrar jag idag.

Jag har äntligen kommit in i foruemet igen!

Jag har äntligen kommit in i forumet igen! Nu har jag också uppdaterat de sparade lösenorden. Jag har också fått Midnight commander att funka i Linux... Jag har äntligen fått bort de störande markeringrna för olika attribut i Midnight commander. I Mac mini använder jag Commander one.
/Anna Maria

ÄNTLIGEN hittade jag en nedladdningsbar installatör för Catalina på Apples hemsida. Lätt var det inte att finna då länkarna som leder in i App store ligger i nåt obskyrt dokument om hur man skapar ”bootable installer for macos”. Kommer inte ihåg hur jag äntligen fann vägen efter åtskillig mängd frustration.

Nu kommer jag, förhoppningsvis, kunna installera Catalina på Mac mini(2012) nr2 som kom med Mac os 10.8 o sen på nåt vis flytta över eller ominstallera diverse program. Får dock vara selektiv då disken bara är på 500GB

Skulle egentligen ha skrivits igår: Vad glatt överraskad jag blev över att finna kuvertet från Webhallen i postfacket med ram-uppgraderingen till mini nr2.

Att nån ens kan vara nöjd med 4Gb ram i en dator övergår mitt förstånd. Den var seg med 10.8 o än segare med 10.15 o bara 4Gb men efter uppgradering till 16Gb ram(max) är den kvick o underbar ?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2021-04-19 09:21

Egentligen igår kväll:

Mitt Brynäs klarade av att vinna play out-serien mot HV71 och stannar kvar i SHL nästa säsong.
(Ishockey för de som inte vet).

I surtråden har jag några inlägg om min strulande nas men denna uppdatering kring ämnet passar bättre här

—-
Nas uppdatering igen.
En fyra dagars posttransport till Nederländerna tog nästan två veckor pga corona o troligen backlog av paket på terminaler men idag kom den fram till Qnap o jag fick ett mail ganska fort från servicecentret där de sa att de tyvärr saknade nödvändiga delar i lager men istället erbjöd de mig en NY nas i ersättning utan extra kostnad.

Nasen jag får istället för reparation av min fem år gamla ts451 är en ts451+, extrem overkill för mina behov men det var det förut också :).

Qnap har fått mycket skäll på sistone för sin hantering av Qlocker men i detta fallet fick jag iaf kundservice med guldkant
—-

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-05-10 02:12

....inte idag, men fått nytt jobb och köpt nytt boende.
Hinner dock inte hänga på 99 som förr...

Jag har ämtligen fått min Ipad mini att funka som jag vill!

Jag har äntligen fått min Ipad mini att funka som jag vill!... Nu är den inte låst till mitt andra emailkonto . Jag behövde inte åka till genius bar för att fixa detta.
/Maria

  • Medlem
  • Löddeköpinge
  • 2021-10-16 12:30

I torsdags bestämde jag mig. Jag GÖR det. Ja dammar ur insidan på min tio år gamla Mac Air.
Jag installerade om hela systemet för tre år sedan och datorn startade därefter snabbare vilket gjorde mig glad.
Men jag har i några år stört mig på att fläkten drar igång så ofta för även enkla åtgärder som att flytta filer till hårddisk eller annat.

Så ut på Youtube och kolla lite videos. Köpa en Pentalobe P5 för att lossa skruvarna (som är små och i olika storlek).
Nu är jag förstummad efter två dagar, datorn är ohyggligt mycket tystare och ja fläkten drar igång ibland men långt ifrån lika ofta (nästan aldrig) och dessutom under kortare tid. En rejäl skillnad måste jag säga och defintivt något av det bästa jag gjort.

Så sprudlande glad? Ja.

Senast redigerat 2021-10-16 13:03
Bevaka tråden