Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik trollar med min musik.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-12-29 19:10

Låtarna är rippade från min fysiska CD-skiva sedan flera år tillbaka och ligger på MacBook Pro där dom spelas upp av Musik som dom ska. När jag synkar över WiFi till iPad så spärras flera låtar, dom som är mörkgråa i listan och ger felmeddelande om jag försöker lyssna på dom. Vad händer här egentligen? Jag har inte Apple Music eller någon slags matchning via molnet.

(det går att spela upp dom med hemmadelning)

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-02-28 12:56

Nu även på min iPhone med musik köpt och nedladdade från iTunes Store. Kanske är det dags att köpa en fristående musikuppspelarapparat.

Det låter som Music Match har kommit in och kidnappat dina filer. Har du samma Apple ID på alla enheterna? I så fall är det konstigt, annars är det sannolikt det det beror på.

...och det kan man ju ha en del åsikter om, men det är så det har blivit.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-03-02 19:50

Det är samma Apple-ID.

Men jag har som jag skrev i första inlägget ingen betald Apple Music eller Match. Använder bara gamla rippade CD och musik köpt i iTunes Store som inte haft DRM på köpe-musiken sedan mer än 10 år.

Efter att ha raderat musiken på iPad/iPhone och synkat om samma låtar från datorn så gick det att spela igen.

Kanon att det löste sig.

Jag har ett minne av att Music Match gick in på alla bibliotek när det lanserades, vare sig man ville eller inte. Det var en del som blev riktigt drabbade, själv sabbades hela mitt bibliotek med promo-inspelningar och ersattes av "korrekt" låt... Även DRM-låsningar och sånt applicerades, vilket jag tror att du har drabbats av.
Det här var ju typ 10 år sen, så jag kan minnas fel.

1
Bevaka tråden