Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Widgets på hemskärmen - hur/om ni använder det?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-09-22 20:22
Ursprungligen av kenjon:

90 000 olästa mail, du har hela hösten räddad

Jo, blir många myskvällar i skärmens betryggande sken. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-22 23:25
Ursprungligen av omartint:

Jo, blir många myskvällar i skärmens betryggande sken. ?

FYI till alla - nu har WidgetPack släppts i skarp version och finns tillgängligt i vanliga App Store!

Bara att bygga på

  • Medlem
  • 2020-09-25 12:37

Jag sitter och försöker dra ut en widget på en iPad Air 3 med iPadOS 14.0.1. Men det är stört omöjligt. Den vägrar att hamna på hemskärmen och åker istället tillbaka till sin ursprungliga position.
Är detta ett problem som fler här har upplevt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-25 13:17
Ursprungligen av Dalle:

Jag sitter och försöker dra ut en widget på en iPad Air 3 med iPadOS 14.0.1. Men det är stört omöjligt. Den vägrar att hamna på hemskärmen och åker istället tillbaka till sin ursprungliga position.
Är detta ett problem som fler här har upplevt?

På iPadOS är det inte möjligt att ha Widgets på hemskärmen likt på iPhone, tyvärr. På iPad kan du endast ha dem på vänstra sidan.

  • Medlem
  • 2020-09-25 16:45
Ursprungligen av zinned:

På iPadOS är det inte möjligt att ha Widgets på hemskärmen likt på iPhone, tyvärr. På iPad kan du endast ha dem på vänstra sidan.

Oh fan, så värdelöst! Jaja, det kanske kommer om några år.

  • Medlem
  • 2020-09-25 16:53
Ursprungligen av Dalle:

Oh fan, så värdelöst! Jaja, det kanske kommer om några år.

Det gör det nog. Skillnaden mellan iPad och iPhone är att hemskärmen på iPad kan skifta mellan porträtt- och landskapsläge vilket inte är fallet med iPhone och det ställer tydligen till med problem när det gäller widgets säger de som grävt djupare i frågan.

  • Medlem
  • 2020-09-25 16:57

@Ljung Det låter ju ändå rätt rimligt.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-09-25 17:14

Ser ju ut som det går utmärkt att ha Widgets på iPad när jag kikar på bilder som denna.

  • Medlem
  • 2020-09-25 17:34
Ursprungligen av omartint:

Ser ju ut som det går utmärkt att ha Widgets på iPad när jag kikar på bilder som denna.

Visst går det. Men bara på vänstra sidan. Du kan inte lägga någon widget ute till höger bland apparna och mapparna.

Min väder app är inställd på min hemstad (Luleå). Men widgeten ändras automatiskt tillbaka till Stockholm, även fast man ändrar den.
Hur ska man få den att fastna på inställd hemmaplats?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-09-26 15:37
Ursprungligen av Ljung:

Visst går det. Men bara på vänstra sidan. Du kan inte lägga någon widget ute till höger bland apparna och mapparna.

Ah, det var ju synd (och märkligt).

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-09-26 15:37
Ursprungligen av johnh3:

Min väder app är inställd på min hemstad (Luleå). Men widgeten ändras automatiskt tillbaka till Stockholm, även fast man ändrar den.
Hur ska man få den att fastna på inställd hemmaplats?

När du har widgeten på skärmen, gör en lång press. När menyn kommer upp så välj Redigera Widget. Då kommer det upp ett menyalternativ som heter Plats. Tryck på det, och sedan kan du välja om den skall gå på position (GPS), eller visa specifik stad som du altid vill visa (oavsett din plats).

Men kom igen nu alla andra... vill se fler skärmdumpar från alla på 99 som fixat till ny hemskärm med iOS14 och med nya Widgetar!

Ursprungligen av omartint:

När du har widgeten på skärmen, gör en lång press. När menyn kommer upp så välj Redigera Widget. Då kommer det upp ett menyalternativ som heter Plats. Tryck på det, och sedan kan du välja om den skall gå på position (GPS), eller visa specifik stad som du altid vill visa (oavsett din plats).

Men kom igen nu alla andra... vill se fler skärmdumpar från alla på 99 som fixat till ny hemskärm med iOS14 och med nya Widgetar!

Tack fungerade.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-26 16:49
Ursprungligen av omartint:

Men kom igen nu alla andra... vill se fler skärmdumpar från alla på 99 som fixat till ny hemskärm med iOS14 och med nya Widgetar!

Här ser du hur min ser ut just nu, med de två widgetar som jag har skapat :

Den vänstra hämtar värden från termometrar i två olika rum och visar värdet för temperatur samt luftfuktighet i dessa två rum.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-26 16:52

Btw, nu blev mina alster upptagna på WidgetPack:s twitterkonto som exempel på coola saker man kan göra med appen, kul!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-09-26 21:00

Så här ser min hemskärm ut med 2 st widget men har upptäckt att efter en viss tid på dagen visar kalendern morgondagens namnsdag och vecka. Någon som vet om det går att ändra eller om det är en bugg?

Så här blev det hos mig:

Bevaka tråden