Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aapl.se - en sajt jag byggt

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2020-06-17 12:11

Nu kapar jag min gamla tråd och gör lite reklam igen. Vill bara tipsa om att jag har lanserat Aapl.io idag. Som Aapl.se men med nyheter på engelska. Tips och synpunkter är välkomna!

https://aapl.io

aapl.se:
Gillade den gamla bättre då man även kunde klicka på bilden för att öppna-. Dessutom gilla jag menyn som fanns på den gamla där man kunde välja typ, bara iOS, macOS etc..
Frånsett det så är den väldigt bra och lättöverskådlig med oftast mycket bra innehåll.

@elmo: Njut av kaffet

  • Medlem
  • Växjö
  • 2020-06-18 00:17
Ursprungligen av CekariYH:

@elmo: Njut av kaffet

?

Ursprungligen av elmo:

Vill bara tipsa om att jag har lanserat Aapl.io idag. Som Aapl.se men med nyheter på engelska. Tips och synpunkter är välkomna!

Snyggt och finfin ikon! Du skulle nästan använda denna ikon även till appen för Aapl.se, fast på den med svenska flaggans färger istället för regnbågen?

Registrerade konto igår och köpte en kaffe! ?

Två grejer har alltid stört mig med appen då jag älskar appar enbart av en anledning, notiser:

1. När första notis i ett ämne/en nyhet går ut kan man inte stoppa där? Som det är nu ger varje förändring i ämnet en ny notis, så kollar man inte på studs kan man ha sju likadana notiser om det gjorts sju uppdateringar under dagen...

2. Skulle man inte kunna hoppa rätt in i nyheten från notisen? Som det är nu hamnar samtliga notiser på startsidan.

Fixar du detta får du en kaffe till för varje. ??

I övrigt, många tack för bra app och ny sajt!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2020-06-20 21:02
Ursprungligen av Lars Einarsson:

1. När första notis i ett ämne/en nyhet går ut kan man inte stoppa där? Som det är nu ger varje förändring i ämnet en ny notis, så kollar man inte på studs kan man ha sju likadana notiser om det gjorts sju uppdateringar under dagen...

2. Skulle man inte kunna hoppa rätt in i nyheten från notisen? Som det är nu hamnar samtliga notiser på startsidan.

1.Om du menar när olika sajter skriver om samma sak så är det förvånansvärt komplext att hantera så du bara få en notis.

2. Stör mig själv på denna, så det ska fixas.

Tack!

Ursprungligen av elmo:

1.Om du menar när olika sajter skriver om samma sak så är det förvånansvärt komplext att hantera så du bara få en notis.

Är (nog) inte det jag menar (om jag inte har fel). Låt mig samla på mig ett antal notiser under några dagar så återkommer jag med skärmdump när jag sett problemet igen...

Ursprungligen av elmo:

2. Stör mig själv på denna, så det ska fixas.

Toppen! ?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Är (nog) inte det jag menar (om jag inte har fel). Låt mig samla på mig ett antal notiser under några dagar så återkommer jag med skärmdump när jag sett problemet igen...

Så, nu har jag samlat 64 notiser senaste 48 timmarna för 41 nyheter. Alltså en hel del nyheter som renderar två eller fler notiser. Se skärmdump. Frågan är alltså om bara första notisen kan gå ut och alla updates på den inte ger en notis?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2020-06-24 08:39
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Så, nu har jag samlat 64 notiser senaste 48 timmarna för 41 nyheter. Alltså en hel del nyheter som renderar två eller fler notiser. Se skärmdump. Frågan är alltså om bara första notisen kan gå ut och alla updates på den inte ger en notis?

Det ser lite tokigt ut. Har du något användarnamn eller kör du oinloggad?

Ursprungligen av elmo:

Det ser lite tokigt ut.

Bra, då är det konstaterat, tack. ?

Ursprungligen av elmo:

Har du något användarnamn eller kör du oinloggad?

Jag är inloggad, men har bara haft användarnamn en vecka eller två. Notiserna har fungerat så här betydligt längre.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2020-06-24 08:56
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Bra, då är det konstaterat, tack. ?

Jag är inloggad, men har bara haft användarnamn en vecka eller två. Notiserna har fungerat så här betydligt längre.

Ska kolla på det ??

Ursprungligen av elmo:

Ska kolla på det ??

Har noterat att du fått detta att funka sedan en bra tid tillbaka. Kanon!
Har bjudit dig på två kaffe för detta. ?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2020-11-01 18:20
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Har noterat att du fått detta att funka sedan en bra tid tillbaka. Kanon!
Har bjudit dig på två kaffe för detta. ?

Tackar! ???

Bevaka tråden