Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Håll koll på hemmet med Arlo

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har testat Arlos övervakningssystem där vi jämför Arlo Pro 2 med Arlo Pro 3 och där den förstnämnda hade HomeKit-stöd redan från början och den sistnämnda fick det först förra veckan. Så vad gör HomeKit-stödet för skillnad frågade vi oss?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-26 13:38

För mig som väljer bland alla övervakningskameror var ju den här testen en våt dröm. På min lista står bl.a Arlo Pro 2 eller 3. Det skulle vara nice om ni utvecklar skillnaderna i bild lite. Dessutom vore det finns med ett resonemang om bildkvalitet vs. lagringsutrymme. Hur utfaller resultatet där. Man kan ju få något bättre bild med en kamera men förbättringen är inte värt det ökade lagringsutrymmet som krävs. Likaså tycker jag att man kan nämna eller resonera om de olika laddkontakterna. För mig känns det viktigt. Med 3an inbillar jag mig att det är lättare att låta kameran sitta kvar och bara ploppa dit laddningen. medan 2an måste man ta en micro USB i sin hand och försöka hitta inpassning. Gör det på en kamera som sitter lite illa. Då blir det nog alltid att ta ned den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-26 14:13

En hel del minus kan jag tycka...

- Inte någon bra strömförsörjning medföljer
- Inte stöd för video i iCloud
- Inte stöd för vettig lokal lagring

Trots dessa minus har de ändå en skyhög prislapp. Inte godkänt, kan jag tycka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-26 19:35
Ursprungligen av zinned:

En hel del minus kan jag tycka...

- Inte någon bra strömförsörjning medföljer
- Inte stöd för video i iCloud
- Inte stöd för vettig lokal lagring

Trots dessa minus har de ändå en skyhög prislapp. Inte godkänt, kan jag tycka.

Det är inte för inte jag fortfarande inte köpt någon... Men, Arlo är i gott sällskap med de andra tillverkarna. Har du hittat någon som är bättre till samma pris eller lika bra men till ett lägre pris?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-26 19:41

Alla dessa färdigförpackade system kommer att få korta liv.
Kolla hellre på fria lösningar och snickra själv.

Ursprungligen av xms67:

För mig som väljer bland alla övervakningskameror var ju den här testen en våt dröm. På min lista står bl.a Arlo Pro 2 eller 3. Det skulle vara nice om ni utvecklar skillnaderna i bild lite. Dessutom vore det finns med ett resonemang om bildkvalitet vs. lagringsutrymme. Hur utfaller resultatet där. Man kan ju få något bättre bild med en kamera men förbättringen är inte värt det ökade lagringsutrymmet som krävs. Likaså tycker jag att man kan nämna eller resonera om de olika laddkontakterna. För mig känns det viktigt. Med 3an inbillar jag mig att det är lättare att låta kameran sitta kvar och bara ploppa dit laddningen. medan 2an måste man ta en micro USB i sin hand och försöka hitta inpassning. Gör det på en kamera som sitter lite illa. Då blir det nog alltid att ta ned den.

Kul att du gillar recensionen! Som du ser blev den rätt lång så kunde inte gå in i detalj på allt! Använder man Arlos lagring så räknas det i dagar och inte i storlek. Lokal lagring har jag dessvärre inte hunnit testa så mycket, inte så mycket så att jag kan göra någon sådan uträkning! Bildskillnaden är märkbar, och så vid på 3an så att man ser ett helt rum. Men anser inte att man behöver ha någon 4K-video för övervakning. Men båda slår ju de pixliga bilderna på Efterlyst med hästlängder! ? Med laddningen har du helt rätt. De man skruvmonterat framförallt är det lättare att trycka dit magnetladdningen på bara. De man satt med magnet är jätteenkelt att plocka ner och rikta in igen, så ser inte laddningen som något problem personligen. Men beror såklart helt på hur man placerar dem också. Hade jag satt de högt eller skymt där jag inte kommer åt skulle man ju dragit fram en liten kabel såklart.

Du har länkar till Arlos hemsida för exakta specar på bildkvalité osv längst ner i artikeln.

Kul att du läser! /Dennis

Jag kör Ultra. Väldigt nöjd och fungerar riktigt bra.

Gillar att kamerorna är helt sladdfria. Smarthuben kör jag med UPS.

Kanonsystem.

Ursprungligen av zinned:

En hel del minus kan jag tycka...

- Inte någon bra strömförsörjning medföljer
- Inte stöd för video i iCloud
- Inte stöd för vettig lokal lagring

Trots dessa minus har de ändå en skyhög prislapp. Inte godkänt, kan jag tycka.

Man får med kabel för elförsörjning. 2an drivs via Micro-USB och en 3an speciell magnetladdare, men är väl tänkta som trådlösa med tanke på att det är Wi-Fi och integrerade batterier.
iCloud är lite surt..
Och lokal lagring med en egen disk kan väl jag tycka är ganska vettigt ändå.

Och priset är högt för att det är bra kvalité på grejerna.

Men inget köptvång och alla får tycka som de vill. Det här är mina tankar om grejerna efter mina första 25 dagar med Arlo!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-26 23:43
Ursprungligen av iSweden:

Alla dessa färdigförpackade system kommer att få korta liv.
Kolla hellre på fria lösningar och snickra själv.

Har du några exempel? Tyvärr tillhör väl jag en kundkategori dör kompetensen snabbt tar slut när det gäller att snickra ihop egna system. Jag har iofs tänkt att HomeKit och Secure video skulle kunna innebär att just sådana som jag kan snickra ihop ett system på egen hand. Men det ligger ändå en bit framåt i tiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-26 23:54
Ursprungligen av xms67:

Har du några exempel? Tyvärr tillhör väl jag en kundkategori dör kompetensen snabbt tar slut när det gäller att snickra ihop egna system. Jag har iofs tänkt att HomeKit och Secure video skulle kunna innebär att just sådana som jag kan snickra ihop ett system på egen hand. Men det ligger ändå en bit framåt i tiden.

https://motion-project.github.io/
http://www.lavrsen.dk/foswiki/bin/view/Motion...

Men livet är kort. Det gäller att välja vad man vill göra med det. Snickra på det optimala videoövervakningssystemet eller köpa ett färdigt. Det är frågan. Jag klandrar ingen som köper ett från hyllan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-27 11:38
Ursprungligen av xms67:

Det är inte för inte jag fortfarande inte köpt någon... Men, Arlo är i gott sällskap med de andra tillverkarna. Har du hittat någon som är bättre till samma pris eller lika bra men till ett lägre pris?

Nej, jag kör hemmasnickrat med Wyze än så länge.

Ursprungligen av DennisKlarin:

Man får med kabel för elförsörjning. 2an drivs via Micro-USB och en 3an speciell magnetladdare, men är väl tänkta som trådlösa med tanke på att det är Wi-Fi och integrerade batterier.
iCloud är lite surt..
Och lokal lagring med en egen disk kan väl jag tycka är ganska vettigt ändå.

Och priset är högt för att det är bra kvalité på grejerna.

Men inget köptvång och alla får tycka som de vill. Det här är mina tankar om grejerna efter mina första 25 dagar med Arlo!

Självklart inget köptvång men vi kan väl diskutera det i alla fall?

Jag tycker att övervakningskameror är en stationär produkt och en sådan strömförsörjer man med kabel och inte batteri, i min värld. En USB-kabel känns mindre attraktiv då det kräver adapter och annat för att användas i uttag, vet inte heller om man kan göra kabeln hur lång som helst.

Lagring på egen disk, som är USB-ansluten? Nej, långt ifrån bra. Bara för inbrottstjuven att ta disken med sig när denne går och vipps har man inget lokalt längre.

Allt detta menar jag är satt i kontrast mot priset. Jag kan tycka att man får för lite för denna summa pengar.

Ursprungligen av _empty:

Jag kör Ultra. Väldigt nöjd och fungerar riktigt bra.

Gillar att kamerorna är helt sladdfria. Smarthuben kör jag med UPS.

Kanonsystem.

Arlo Ultra? vad är det för skillnad?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-27 20:25
Ursprungligen av calinou:

Arlo Ultra? vad är det för skillnad?

Skillnad mot vad?

Ursprungligen av Innis:

Skillnad mot vad?

Mot 2 och 3.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-28 14:35
Ursprungligen av calinou:

Mot 2 och 3.

https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5034...

4k iaf, vet ej mer.

1
Bevaka tråden