Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto vs. Catalina

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

go'afton....
har ett STORT antal bilder i iphoto,
o detta kan man inte öppna nu när man uppgraderat till catalina....
hu gör jag för att få återse mina bilder och "flytta" dom till de nya "bilder"....
tacksam för svar (ber om enkla och lättbegripliga svar, då jag är betydligt mer användare än datakunnig)
//albin

Senast redigerat 2019-10-21 21:26
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-18 21:33

Det ska skötas automatiskt när du startar Bilder första gången. Har du provat, vad händer? https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-hel...

Ursprungligen av Gäddnos:

Det ska skötas automatiskt när du startar Bilder första gången. Har du provat, vad händer? https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-hel...

dyker upp en ruta med texten:
iPhoto stöds inte i den här versionen av macOS.
först gången ja öppna "bilder"…minns inte vad jag fick för instruktioner då…..tyvärr
//albin

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-18 21:43

Starta Bilder igen och se vad som händer. Läs eventuella felmeddelande, ta skärmdumpar och visa.

Ursprungligen av thebaronusa:

dyker upp en ruta med texten:
iPhoto stöds inte i den här versionen av macOS.
först gången ja öppna "bilder"…minns inte vad jag fick för instruktioner då…..tyvärr
//albin

Öppna Bilder med alt-knappen nedtryckt. Du får då upp nedanstående dialogruta. Om du ser ditt Iphoto-bibliotek i listan, välj det. Annars försök öppna det via knappen Annat bibliotek...

Ursprungligen av Zeugma:

Öppna Bilder med alt-knappen nedtryckt. Du får då upp nedanstående dialogruta. Om du ser ditt Iphoto-bibliotek i listan, välj det. Annars försök öppna det via knappen Annat bibliotek...

vill bara framföra ett STORT tack för tipset, fungera PERFECT enligt din anvisning….
de tog lite tid att flytta nästan 20'000 bilder, men nu är senaste USA-resan flyttad till en plats
där man kan se dom obehindrat…..än en gång TACK…..!!!, mycke uppskattat….

//albin

1
Bevaka tråden