Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musiken kommer inte med i bildspelet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har skapat ett bildspel format mp4 som jag tar in i appen bilder och lägger till musik via "visa bildspel"-funktion. Därefter exporterar jag den som "video" som sparas i mappen "filmen" i Finder (pga alternativ "exportera" "som bildspel" går ej att välja).

Då undrar vad jag ska göra för att musiken ska komma med pga när man tittar på bildspelet så är musiken inte med.

Senast redigerat 2019-10-12 19:43
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-12 16:22

Varför skapar du inte bildspelet direkt i Bilder och sen exporterar. Är lite osäker men jag tror inte att man kan lägga på musik på existerade filmer i Bilder. Det får du använda iMovie till.

Ursprungligen av Innis:

Varför skapar du inte bildspelet direkt i Bilder och sen exporterar. Är lite osäker men jag tror inte att man kan lägga på musik på existerade filmer i Bilder. Det får du använda iMovie till.

Det går inte att skapa bildspel med animation (vad jag vet...i appen bilder). Men däremot går det att lägga till musik /färdiga - men även från iTunes bibliotek. Den är skapat i Canva via deras animations-modul men dom har inte music att lägga till om man inte bäddar in. Vilket inte passar mig. Denna bildspel ska sedan läggas över till Instagram.
Nu fungerar det som jag vill pga valde "visa bildspel" i stället för "skapa bildspel" av den befintliga video.
Dock en sak som blir fel. dvs bildspelsnamnet visas där nere i bildspelet även om jag bara sätter en prick som filnamn så är det inte så fint. Hur kan man ta bort detta?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-10-12 18:26

Kanske ett jobb för Keynote?

Ursprungligen av mattiL:

Kanske ett jobb för Keynote?

Provade förut med keynote men animationerna blev tyvärr bara platta i instagram.

Har du provat att ta in mp4 filen till iMovie direkt från finder utan att gå via Bilder.
Lätt att lägga till musik och få ut den igen som film med musik.

Ursprungligen av CekariYH:

Har du provat att ta in mp4 filen till iMovie direkt från finder utan att gå via Bilder.
Lätt att lägga till musik och få ut den igen som film med musik.

Tack för förslag med lyckades till slut fixa den i bilder-appen och nu är den upplagd på Instagram.
Det var bara ett problem att bildspelsnamnet var man tvungen att skriva någonting där när man sparat och den visade sig på första sidan i bildspelet. ? Enda sätt att inte visa den var att att ändra färg på teckensnitt så att det matchade bakgrunden och därmed blev osynlig.
Blev jättebra. Dock lite för mycket fördröjning från första bild till nästa och det går inte att fixa.

1
Bevaka tråden