Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som kommer beställa nya iPhone 11 / Pro / Max

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är förbaskat sugen måste jag säga...inte för att det egentligen behövs från. XS men, vore ju trevligt med ännu bättre kamera som klarar mörkerbilder bättre. Det är ju faktiskt höst snart...Frågan hur lång väntetid det kommer bli om man beställer från butik nu.

Prylgalningen inom mig krigar nu med den ekonomiska delen...

Ursprungligen av N_Micke:

Är förbaskat sugen måste jag säga...inte för att det egentligen behövs från. XS men, vore ju trevligt med ännu bättre kamera som klarar mörkerbilder bättre. Det är ju faktiskt höst snart...Frågan hur lång väntetid det kommer bli om man beställer från butik nu.

Prylgalningen inom mig krigar nu med den ekonomiska delen...

Om du ångrar dig har jag en extra på Mediamarkt, som kommer finnas på fredag!
Grön 256 Pro Max ??

Ursprungligen av @ndreas:

Om du ångrar dig har jag en extra på Mediamarkt, som kommer finnas på fredag!
Grön 256 Pro Max ??

Tack men räcker med en 64a utan max för mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-14 15:40

Jag har beställt:

* iPhone 11 Pro, 256gb Midnattsgrön
(Plockas upp på Apple Store i Hong Kong 20 september) (Där jag bor)
Förbokade i appen 30 min efter den släpptes.

* AW5, aluminium, silver med svart milanese loop.
Gick inte att välja upplockning i Apple store så den skickas hem till mig i Hong Kong runt 30 sep :/

Ursprungligen av pmarriott:

Kommer köpa en 11 Pro grön 256 GB så fort affären öppnar. Min X har tröttnat på livet.

Får man fråga på vilket sätt en X tröttnat på livet utom normalt slitage av telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-14 16:41
Ursprungligen av jurassic579:

Får man fråga på vilket sätt en X tröttnat på livet utom normalt slitage av telefonen?

Får jag gissa så pga av ironi, skämt, humor..?

Ursprungligen av rowlfen2:

. Nån som vet hur man går till väga för att få ett års prenumeration av Apple TV+?

Hittade svaret själv på Apples hemsida: ”Erbjudandet gäller i tre månader efter att en enhet som ingår i erbjudandet har aktiverats från och med den 1 november 2019.” ???

Kommer att köpa en iPhone 11 Pro Max när ett par villkor uppfyllts, att min iPhone xs max hittar en ny ägare och att Production Red finns att beställa, om nu inte det blir en snabb affär med min XS Max.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-14 21:26
Ursprungligen av CekariYH:

Kommer att köpa en iPhone 11 Pro Max när ett par villkor uppfyllts, att min iPhone xs max hittar en ny ägare och att Production Red finns att beställa, om nu inte det blir en snabb affär med min XS Max.

Då lär du få vänta för vad jag vet har aldrig topp modellen släppts i en Red version.

Ursprungligen av Innis:

Då lär du få vänta för vad jag vet har aldrig topp modellen släppts i en Red version.

Är det så? Det vore ju jäkligt synd isåfall

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-09-14 21:46

Pro har ingen Product Red-modell.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-14 21:46
Ursprungligen av CekariYH:

Är det så? Det vore ju jäkligt synd isåfall

Japp

Ursprungligen av jurassic579:

Får man fråga på vilket sätt en X tröttnat på livet utom normalt slitage av telefonen?

Högtalaren låter illa, svårt att höra den man pratar med. Lightning-porten glappar och batteriet är dåligt.

  • Medlem
  • 2019-09-15 09:46
Ursprungligen av henke12:

Jag har beställt:

* iPhone 11 Pro, 256gb Midnattsgrön
(Plockas upp på Apple Store i Hong Kong 20 september) (Där jag bor)
Förbokade i appen 30 min efter den släpptes.

* AW5, aluminium, silver med svart milanese loop.
Gick inte att välja upplockning i Apple store så den skickas hem till mig i Hong Kong runt 30 sep :/

Vad blir priserna för detta om du räknar om det i svenska kronor?

Hur resonerar folk gällande barnsjukdomar på nya iPhonemodeller nu för tiden?
Ett bra tag höll jag mig ett par månader så skit som upptäcktes justerades i tillverkningsprocessen. Både sådant som uppenbart korrigerades men också sådant som förmodligen inte kommunicerades utåt alls. Har en uppfattning att det gått till så till viss grad.

Hur är er hållning till detta?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-15 11:58
Ursprungligen av theplague:

Hur resonerar folk gällande barnsjukdomar på nya iPhonemodeller nu för tiden?
Ett bra tag höll jag mig ett par månader så skit som upptäcktes justerades i tillverkningsprocessen. Både sådant som uppenbart korrigerades men också sådant som förmodligen inte kommunicerades utåt alls. Har en uppfattning att det gått till så till viss grad.

Hur är er hållning till detta?

Bryr mig inte. Får jag en defekt enhet reklamerar jag den.
Det är inte en Rolls Royce vi köper utan en telefon.

Jag beställde ju en iPhone 11 Pro 256GB med Telias abonnemang 30GB. Abonnemanget kostar 469kr/mån. Men då ser jag nu att man nu har ett s k förköpserbjudande till de som beställer en iPhone med abonnemanget 30GB som sänker månadskostanden på abonnemanget med 30kr/mån under 24 mån.. Ändå har Telia i beställningsbekräftelsen ålagt mig att betala 469kr/mån. Nån annan som beställt en iPhone med abonnemanget 30GB som Telia ”glömt” att sänka abonnemangspriset för? Supporten via telefon har inte öppet i helgen. Får ringa och fråga dem i morgon om vad som egentligen gäller.

Ursprungligen av rowlfen2:

Jag beställde ju en iPhone 11 Pro 256GB med Telias abonnemang 30GB. Abonnemanget kostar 469kr/mån. Men då ser jag nu att man nu har ett s k förköpserbjudande till de som beställer en iPhone med abonnemanget 30GB som sänker månadskostanden på abonnemanget med 30kr/mån under 24 mån.. Ändå har Telia i beställningsbekräftelsen ålagt mig att betala 469kr/mån. Nån annan som beställt en iPhone med abonnemanget 30GB som Telia ”glömt” att sänka abonnemangspriset för? Supporten via telefon har inte öppet i helgen. Får ringa och fråga dem i morgon om vad som egentligen gäller.

Därför jag aldrig beställer med ab. alltid nått klurigt, och dom kan inte matcha det jag redan har hos Telia, fast dom har försökt sig på att ge mig andra erbjudanden som är sämre...:-/

Ursprungligen av CekariYH:

Därför jag aldrig beställer med ab. alltid nått klurigt, och dom kan inte matcha det jag redan har hos Telia, fast dom har försökt sig på att ge mig andra erbjudanden som är sämre...:-/

Hur skulle det kunna bli billigare med separat abonnemang? vilket separat abonnemang tecknar du i så fall?

  • Medlem
  • 2019-09-15 21:06
Ursprungligen av calinou:

Hur skulle det kunna bli billigare med separat abonnemang? vilket separat abonnemang tecknar du i så fall?

Det är absolut möjligt att få en lägre månadskostnad om man köper abonnemanget separat, beroende på hur användningen av data ser ut. Jag som student fick 6GB av Vimla till en kostnad av 90 kr/mån. Sen har jag lyckats kapa kostnaden successivt (trots att månadskostnaden redan var låg). Men har man en väldigt hög dataförbrukning så brukar det generellt vara billigare hos operatörerna.

Ursprungligen av calinou:

Hur skulle det kunna bli billigare med separat abonnemang? vilket separat abonnemang tecknar du i så fall?

Jg har ju redan ett ab. så varför skulle jag teckna ett nytt?

Ursprungligen av CekariYH:

Jg har ju redan ett ab. så varför skulle jag teckna ett nytt?

Du har nåt gammalt abb som Telia egentligen inte har kvar?

Senast redigerat 2019-09-16 07:09
Ursprungligen av theplague:

Du har nåt gammalt abb som Telia egentligen inte kvar?

Precis så är det, sen 2002, tror jag, då jag skaffade min första mobil, men hade Telia sen 19-talet nångång på fast lina, har ju uppgraderat mobil-abbet vartefter med mer surf etc, sen har man ju blivit påtvingad mer surf med högre kostnad trots att jag alltid ligger på maxgränsen vad man kan spara, senast jag kolla låg det på 100GB nånting.

Ursprungligen av CekariYH:

Därför jag aldrig beställer med ab. alltid nått klurigt, och dom kan inte matcha det jag redan har hos Telia, fast dom har försökt sig på att ge mig andra erbjudanden som är sämre...:-/

Jag har kört enligt samma princip så länge som jag kunnat- men har bytt då och då eftersom det krävdes för viss funktionalitet som jag ville ha

Ursprungligen av CekariYH:

Precis så är det, sen 2002, tror jag, då jag skaffade min första mobil, men hade Telia sen 19-talet nångång på fast lina, har ju uppgraderat mobil-abbet vartefter med mer surf etc, sen har man ju blivit påtvingad mer surf med högre kostnad trots att jag alltid ligger på maxgränsen vad man kan spara, senast jag kolla låg det på 100GB nånting.

Jag känner igen det där:)

Men har de inte ändrat villkoren nyss så att du bara kan spara 50GB?

För att inte tala om maxgränserna för de olika stegen som ligger precis så att jag tvingas upp betydligt högre än vad jag skulle behöva

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag känner igen det där:)

Men har de inte ändrat villkoren nyss så att du bara kan spara 50GB?

För att inte tala om maxgränserna för de olika stegen som ligger precis så att jag tvingas upp betydligt högre än vad jag skulle behöva

Jasså, det hade jag ingen aning om och inte fått något mess om det från dom?

Ja, det är fult gjort, hade det inte varit för mobiltäckningen hade jag bytt för länge sen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-16 11:54
Ursprungligen av johnh3:

Väntar in när de finns i butik så jag får titta och känna på dem. Sen angående färgerna om jag inte har fel så är Product Red bara för iPhone XR och möjligen till uppföljaren 11? Jag tror inte den kommer till PRO modellerna.

Jag har beställt iPhone 11, Product Red.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Luleå
  • 2019-09-16 13:17

Den som får sin 11 (Pro) och har ett eSim att flytta får gärna skriva hur ni fixat detta!

PS. Har beställt en 11 Pro Max själv...

  • Superhjälte
  • 2019-09-16 13:48
Ursprungligen av json:

Den som får sin 11 (Pro) och har ett eSim att flytta får gärna skriva hur ni fixat detta!

PS. Har beställt en 11 Pro Max själv...

Antar att det bara är att läsa QR-kod i den nya telefonen.

Ursprungligen av rowlfen2:

Jag beställde ju en iPhone 11 Pro 256GB med Telias abonnemang 30GB. Abonnemanget kostar 469kr/mån. Men då ser jag nu att man nu har ett s k förköpserbjudande till de som beställer en iPhone med abonnemanget 30GB som sänker månadskostanden på abonnemanget med 30kr/mån under 24 mån.. Ändå har Telia i beställningsbekräftelsen ålagt mig att betala 469kr/mån. Nån annan som beställt en iPhone med abonnemanget 30GB som Telia ”glömt” att sänka abonnemangspriset för? Supporten via telefon har inte öppet i helgen. Får ringa och fråga dem i morgon om vad som egentligen gäller.

Har talat med supporten nu. Tydligen har de bakat in 30kr-rabatten i hårdvarurabatten (!!). Så de som beställer efter den 20 sept får betala 520kr/mån för hårdvaran istället för 490kr som jag får göra. Märkligt och väldigt otydligt av Telia det här. Ska hålla kolla på vad som sker efter den 20:e....

Bevaka tråden