Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi behöver din hjälp för att hålla 99mac igång

Tråden skapades och har fått 232 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-20 13:51

Alla kan väl lägga nån slant, är ny här så jag lägger 50 spänn:P får avstå kebab med bröd idag

Ursprungligen av papito:

Alla kan väl lägga nån slant, är ny här så jag lägger 50 spänn:P får avstå kebab med bröd idag

https://i.ibb.co/J5hwc7n/Ska-rmavbild-2019-08-20-kl-13-48-35.png

Kärlek! Tack!

Har ingen reklam-blockering på 99mac.se och det stör mig inte så mycket så länge det är bra reklam. Är det reklam som ni väljer själva?
ps Har försökte komma in på paypal för att betala och det är lite konstigt pga hur än krångliga lösenord jag hittar på så vill den inte acceptera det.

Synd att reklamen är så, vad ska man säga... Facebook lik. :-/
Jag menar reklam på prylar som dissats här (WiFi-extendern bla)

Ursprungligen av calinou:

Har ingen reklam-blockering på 99mac.se och det stör mig inte så mycket så länge det är bra reklam. Är det reklam som ni väljer själva?
ps Har försökte komma in på paypal för att betala och det är lite konstigt pga hur än krångliga lösenord jag hittar på så vill den inte acceptera det.

Inte till en början, vi var tvungna att dra igång reklamen snabbt då Patreon inte riktigt täcker för kostnaderna för siten. Men tanken är att reklamen ska bli mer relevant framöver.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-08-22 13:31

Ernst Kirchsteiger reklamen som säger nåt om att arbetslösheten är på 973%, känns inte så relevant, för någon.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-08-22 13:37
Ursprungligen av Gäddnos:

Ernst Kirchsteiger reklamen som säger nåt om att arbetslösheten är på 973%, känns inte så relevant, för någon.

Algoritmer tycker att du är målgruppen

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-08-22 13:37
Ursprungligen av calinou:

Har ingen reklam-blockering på 99mac.se och det stör mig inte så mycket så länge det är bra reklam. Är det reklam som ni väljer själva?
ps Har försökte komma in på paypal för att betala och det är lite konstigt pga hur än krångliga lösenord jag hittar på så vill den inte acceptera det.

Hej nej det är reklam som anpassas efter besökaren.

Används Safari som webbläsare har den dock problem att veta vem du är på grund av Apples strikta integritetspolicy så då höftar den hejvillt.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-08-23 09:34
Ursprungligen av Esse:

Algoritmer tycker att du är målgruppen

Jag läste fel innan, uppenbarligen tittar jag inte så noga på reklamen, den handlade om miljonärer och skandaler. Den gör inte ens reklam för någon produkt som jag ska bli intresserad av, helt obegriplig.

Konstigt, min fasta månads betalning från Pay Pal till 99mac misslyckas hela tiden???

Ursprungligen av CekariYH:

Konstigt, min fasta månads betalning från Pay Pal till 99mac misslyckas hela tiden???

Jag har bara donerat 2 gånger och haft lite strul med det också. Min bank tycker inte om det och jag måste låsa upp kortet för osäkra köp tillfälligt. Vet inte hur det fungerar när man drar köp månadsvis dock!

Ursprungligen av SweSG:

Jag har bara donerat 2 gånger och haft lite strul med det också. Min bank tycker inte om det och jag måste låsa upp kortet för osäkra köp tillfälligt. Vet inte hur det fungerar när man drar köp månadsvis dock!

Skumt detta med att donera, är nog något bankerna och 99mac att lösa, man ska ju inte behöva kolla en fast avbetalning varje månad tycker jag...

Ursprungligen av CekariYH:

Skumt detta med att donera, är nog något bankerna och 99mac att lösa, man ska ju inte behöva kolla en fast avbetalning varje månad tycker jag...

Testat via Patreon istället? Där fungerar det väldigt bra med månadsdragningar.

Paypal ska väl inte kräva upplåsning varje gång? Jag har Nordea (som är extremt petiga med upplåsning vid vart och vartannat sketet internetinköp), och har Paypal (Visa/Nordea) kopplat till flera månadsbetalningar utan minsta problem. Har nog just Patreon kopplat via PayPal just för att det är så smidigt...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-30 15:56
Ursprungligen av CekariYH:

Skumt detta med att donera, är nog något bankerna och 99mac att lösa, man ska ju inte behöva kolla en fast avbetalning varje månad tycker jag...

Beror väl helt på hur du har ställt in PayPal ska betala på för sätt. Jag har så det drar från mitt bankkonto.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-30 16:17
Ursprungligen av CekariYH:

Konstigt, min fasta månads betalning från Pay Pal till 99mac misslyckas hela tiden???

Japp får det mailet också

Ursprungligen av Innis:

Beror väl helt på hur du har ställt in PayPal ska betala på för sätt. Jag har så det drar från mitt bankkonto.

Det ska betalas från ett kredit kort som alltid har teckning...

Senast redigerat 2019-09-30 20:42
Ursprungligen av CekariYH:

Det ska betalas från ett kredit kort som alltid har teckning...

Nordea?

Ursprungligen av SweSG:

Nordea?

Nä Eccster som har funkat i ca 3-4år.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-30 23:05
Ursprungligen av CekariYH:

Skumt detta med att donera, är nog något bankerna och 99mac att lösa, man ska ju inte behöva kolla en fast avbetalning varje månad tycker jag...

Trist att det strular, dessvärre är det helt i Paypals och bankernas händer.

Ursprungligen av Esse:

Trist att det strular, dessvärre är det helt i Paypals och bankernas händer.

Ska kolla senare men annars får jag väl prova på ett annat sätt.

Själv gillar jag inte när det dras månadsvis. Jag har dock ingen emot att donera. Bjuda på en skvätt kaffe då och då. Hjälper ju till lite, och håller dom pigga så dom kan skriva och driva sajten vidare!

Ursprungligen av SweSG:

Själv gillar jag inte när det dras månadsvis. Jag har dock ingen emot att donera. Bjuda på en skvätt kaffe då och då. Hjälper ju till lite, och håller dom pigga så dom kan skriva och driva sajten vidare!

Jag tycker det är enkelt och bra, men ska ju funka då förstås

Bevaka tråden