Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd iMac eller Mac mini

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iMac 21,5 Retina 4 K i5 3,4 QC 8 GB Ram 1 TB Fusion drive radeon pro 460 4 GB
ELLER
Mac mini 2018
I5 3.0 GHz i 6 Core
8 GB Ram
256 Ssd
Intel uhd 630

Vilken och motivering till vadför
Tack på förhand

  • Medlem
  • 2018-11-07 17:44
Ursprungligen av Mac Jonson:

iMac 21,5 Retina 4 K i5 3,4 QC 8 GB Ram 1 TB Fusion drive radeon pro 460 4 GB
ELLER
Mac mini 2018
I5 3.0 GHz i 6 Core
8 GB Ram
256 Ssd
Intel uhd 630

Vilken och motivering till vadför
Tack på förhand

Vad ska du använda datorn till?

Och en 1 TB Fusion drive är inte rolig med sin ynkliga SSD på 32 GB. Lägg på 1100 kronor för en 256 GB SSD och komplettera sedan med extern lagring om det behövs.

Prestandamässigt borde de vara snarlika. Bättre prolle vs bättre grafik. Finns inte så många prestandatester på Minin ännu men skulle nog valt iMac om det var en stationär jag var ute efter. 4K-skärmen är ju ett stort plus.

Behöver du inte skärmen så köp Minin om du inte tänkt spela. Du kan ju iof komplettera båda med extern grafik senare (inte billigt) via Thunderbolt 3.

Ville helst bara ha svar rakt av men jag ska ha den till allt, redigera lite bilder, kolla film, lyssna på musik, surfa, skriva ja allt. Alternativen är de 2 jag skrivit utan ändringar på konfiguration. Kan tillägga att jag till Mac minin har en relativt ny 24 tums skärm.

Ursprungligen av Mac Jonson:

Ville helst bara ha svar rakt av men jag ska ha den till allt, redigera lite bilder, kolla film, lyssna på musik, surfa, skriva ja allt. Alternativen är de 2 jag skrivit utan ändringar på konfiguration. Kan tillägga att jag till Mac minin har en relativt ny 24 tums skärm.

Minin.

  • Medlem
  • 2018-11-07 18:04
Ursprungligen av Mac Jonson:

Vilken och motivering till vadför
Tack på förhand

Helt beroende på vad man har för budget. Men du säger själv att du redan har en bra skärm, därför röstar jag på Minin. Spar mellanskillnaden till nästa uppgradering om ett par år.

Om ett par år? me de priserna får man hoppas grejerna håller 4-5 år ?
Det tar emot men en gång Mac....
kan ju stoppa i mer minne för de pengarna.
Minin är dessutom helt ny, och det är svårt att hitta en iMac i de svenska butikerna med ssd i och då drar priset i väg ännu mer. Lutar åt minin gillar den lilla rackar’n ?

Ursprungligen av Dalle:

Helt beroende på vad man har för budget. Men du säger själv att du redan har en bra skärm, därför röstar jag på Minin. Spar mellanskillnaden till nästa uppgradering om ett par år.

Ursprungligen av Mac Jonson:

iMac 21,5 Retina 4 K i5 3,4 QC 8 GB Ram 1 TB Fusion drive radeon pro 460 4 GB
ELLER
Mac mini 2018
I5 3.0 GHz i 6 Core
8 GB Ram
256 Ssd
Intel uhd 630

Vilken och motivering till vadför
Tack på förhand

Köp 16 GB RAM, så kan du sälja dem till en som bara köpte 8, när du byter till 32 GB om några år:-)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-11-07 18:25

Om det står mellan dessa två specifikation med Fusion Drive och SSD finns det inget att fundera på - ta Mac Mini med SSD. För mig är SSD ett krav.

1
Bevaka tråden