Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skräp mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2018-05-30 19:46

hej se om någon kan hjälpa till.
det är så att jag har samma mail konto på min MacBook Pro som iPhone x men på maten får jag skräp mail till mappen skräp.

men samma mail kommer till iPhone x men i min inkorg kan man göra något så jag får det som i MacBook Pro mail
vill att skräp ska till skräp på mobilen med

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-05-30 21:14

Svårt att vta utan att veta vilket protokoll eller tjänst du använder, men det korta svaret utan mer info är - använd imap

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-05-30 22:17

Det är väl så att på Macen är det dennes mailprogram som flyttar det till Skräpmappen. Du behöver ha en förflyttning redan på mailservern.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-05-31 00:13
Ursprungligen av kenjon:

Det är väl så att på Macen är det dennes mailprogram som flyttar det till Skräpmappen. Du behöver ha en förflyttning redan på mailservern.

Jo, men om det inte går så kan han se till att köra imap och alltid ha mailklienten igång på en dator. Kör alltid mail igång på min server så att jag slipper skräp i mobilen då jag inte har möjlighet att påverka mailservern.
Bör inte vara några problem om datorn är på pass ny att den stödjer Power Nap.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2018-05-31 12:41

hej igen

Ursprungligen av Cribe:

Jo, men om det inte går så kan han se till att köra imap och alltid ha mailklienten igång på en dator. Kör alltid mail igång på min server så att jag slipper skräp i mobilen då jag inte har möjlighet att påverka mailservern.
Bör inte vara några problem om datorn är på pass ny att den stödjer Power Nap.

kör detta på på iPhone imap

kör MacBook Pro 2016

Vore bra om du också berättar vilka mejlklienter det handlar om. Vi kan kanske gissa att det är Apples "Mail" i både telefon och dator - men bättre att veta säkert.

Vilken typ av mejlkonto det är, kan också vara bra att veta. (Gmail, iCloud, Hotmail, osv osv osv)

Versioner på operativsystemen kan eventuellt också vara bra information att ha.

Senast redigerat 2018-05-31 13:57
  • Medlem
  • Lund
  • 2018-05-31 14:03
Ursprungligen av swag:

kör detta på på iPhone imap

kör MacBook Pro 2016

Kör du imap på datorn med och har alltid mail igång?

  • Medlem
  • göteborg
  • 2018-06-01 00:02

hej igen

Ursprungligen av Cribe:

Kör du imap på datorn med och har alltid mail igång?

hej samma på mac men jag stänger av mail när jag ska sova så stänger jag locket med. men ska jag prova att ha mail på fast locket är nere

1
Bevaka tråden