Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker smart app för påminnelser att ringa upp folk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att detta inte finns inbyggt i iOS är för mig en gåta. Jag vill kunna få en påminnelse i telefonen att jag ska ringa en viss person, och sedan slippa leta upp personen ifråga i kontakterna. Typ "Hej Siri, påminn mig att ringa N.N. den 17 februari kl. 9". Och den 17 februari kl 9.00 skall då luren fråga om jag vill ringa upp N.N, Ja/nej. Borde inte vara så svårt, eller?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-02-14 17:12

Låter som en Påminnelse, funkar inte det för dig?
Eller vill du ha någon slags automatik så att den öppnar upp telefondelen och slår numret?
Kanske detta kan byggas med Workflow?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-02-14 21:23

Påminnelse kan påminna med text. Vad TS efterfrågar är en gnutta Siri.
”Hej Siri påminn mig att ringa Håkan Larsson 12:00 imorgon” ska alltså ge mig en notis som säger ”Ring Håkan Larsson (mobil)” med tre val ”Ring/Snooze/klart” vid lunchdags imorgon.

Alltså inte ringa upp per automatik, det kan bli... skumt. Men påminna och erbjuda.

Ursprungligen av reboot81:

Påminnelse kan påminna med text. Vad TS efterfrågar är en gnutta Siri.
”Hej Siri påminn mig att ringa Håkan Larsson 12:00 imorgon” ska alltså ge mig en notis som säger ”Ring Håkan Larsson (mobil)” med tre val ”Ring/Snooze/klart” vid lunchdags imorgon.

Alltså inte ringa upp per automatik, det kan bli... skumt. Men påminna och erbjuda.

Japp! Att få en påminnelse och sedan behöva öppna telefonappen och söka efter kontakten ifråga känns så alldeles 1900-tal och oerhört oappligt. När påminnelsen kommer borde man bara behöva göra ett enda tryck på displayen för att slutföra.

1
Bevaka tråden