Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mus och tangentbord kopplas ur när datorn går i vila

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kommer till jobbet och startar min Mac, så kopplar jag in den via usb-c till min Thunderbolt display.
I displayen så har jag usb mus och tangentbord inkopplat.

I princip varje morgon så måste jag dra ut usb'erna från displayen och sätta in dom igen, ibland flera gånger, för att dom skall börja fungera. Min kollega har samma problem, dock bara med sin mus.
Detta händer när macen går i viloläge också.

Ibland har jag tur och då funkar musen eller tangentbordet, ibland funkar båda, men oftast funkar ingen.

Jag hade samma problem med min MBP från 2014, och har samma problem med en splitter ny MBP.
Det känns som om det är en inställning som jag missat nånstans.

Någon som har några heta tips?

Då du kopplar in din dator via USB-C till din Thunderbolt Display så misstänker jag att du har en docka? Fungerar det bättre om du kopplar mus och tangentbord till dockan istället?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då du kopplar in din dator via USB-C till din Thunderbolt Display så misstänker jag att du har en docka? Fungerar det bättre om du kopplar mus och tangentbord till dockan istället?

Hej!
Jag har bara en konverterare usb-c -> Thunderbolt.
Dock har min kollega en MBP från 2015 och han har samma problem. Han har också sitt tangentbord och sin mus inkopplad i sin Thunderbolt display, och har då en vanlig Tunderbolt connection till sin Mac.

1
Bevaka tråden