Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbereder säkerhetskopiering - snabba på

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver säkerhetskopiera via TM mot Time capsule men har inte mycket tid på mig och det tar evighet att förbereda - finns det ett sätt att snabba på?

  • Medlem
  • 2017-07-04 13:53

Nej, det går inte att snabba på själva processen. Möjligen kan du tjäna några minuter om du ansluter med kabel istället för wifi.

Ursprungligen av Dalle:

Nej, det går inte att snabba på själva processen. Möjligen kan du tjäna några minuter om du ansluter med kabel istället för wifi.

Tack för svaret. Man undrar vad den håller på med.........Känner att de kommer att ta minst 2 timmar innan hela säkerhetskopieringen är klar.

Ursprungligen av calinou:

Tack för svaret. Man undrar vad den håller på med.........Känner att de kommer att ta minst 2 timmar innan hela säkerhetskopieringen är klar.

"Tålamod är en dygd".

Ursprungligen av barbapappa_86:

"Tålamod är en dygd".

Tålamod? Nu är kopieringen klar och det tog cirka 7 timmar! :-(

Ursprungligen av calinou:

Tålamod? Nu är kopieringen klar och det tog cirka 7 timmar! :-(

Då vet du det till nästa gång.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-07-04 20:20

Nästa gång går kanske snabbare! ??

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då vet du det till nästa gång.

Det hade underlättat om man hade kunnat fjärr-säkerhetskopiera.

Ursprungligen av calinou:

Det hade underlättat om man hade kunnat fjärr-säkerhetskopiera.

Tex till iCloud som många har tyckt till om sedan det kom.

Är det din första säkerhetskopia, så kan det vara en tröst att kommande säkerhetskopior vanligtvis inte tar lika länge då Time Machine endast tar ny backup på de förändringar som har skett sedan senaste säkerhetskopian.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-04 20:43

Just därför skall man göra kontinuerlig backup, så att man endast behöver köra dagens nya/ändrade filer.

Ursprungligen av reboot81:

Just därför skall man göra kontinuerlig backup, så att man endast behöver köra dagens nya/ändrade filer.

Det gör jag men nu var jag borta från min TC i ca 2 veckor. Dock var det i alla fall inte många ändringar sedan dess. Värst är nog att det kom nyss en notis efter hela denna säkerhetskopieringsprocessen att jag inte säkerhetskopierat. ?

1
Bevaka tråden