Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation av gammal Air funkar inte!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis blåst min frus MacBook Air från 2010 eftersom den skall säljas. Döm om min förvåning när jag inte lyckas återinstallera den från installeraren!

När jag väljer Mac OS X verktygsprogram, och sen "Installera om Mac OS X" så ser allt rätt ut fram till själva OS:et ska hämtas från App Store. Då säger den plötsligt att programmet inte är tillgängligt. Eftersom maskinen är gammal så är det Lion den försöker hämta.

Vad gör jag nu, finns det nåt knep att göra ominstallationen på om den vägra hämta på App Store?
Kan jag hämta ett nyare OS om det är så att Lion är för gammalt? Hur gör jag det i så fall. kan jag ladda ner på min andra Mac på nåt sätt och sen föra över det till Air-datorn?

Fast detta verkar ju förutsätta att jag hade gjort detta INNAN jag blåste datorn?!?

Måste bara tillägga att jag gjorde exakt som det stod på Apple supportsidor. Alltså först loggade jag ur iCloud, sen startade jag om och höll ner alt+kringa+R. Efter det raderade jag hårddisken och sen valde jag installera om OSX. Men det verkar ju inte som om Lion finns att hämta på App Store. Det går ju heller inte att välja ett nyare eftersom man måste installera det som fanns när datorn var ny.

Suck...

Ursprungligen av kjellebelle:

Fast detta verkar ju förutsätta att jag hade gjort detta INNAN jag blåste datorn?!?

Du har väl en till Mac som du kan hämta hem Lion på?

Har gjort en installations sticka för min 2009 MBP med näst senaste Mac OS El Cap. och sedan blåst den och installerat utan problem.
Så på en annan Mac, hämta hem El Cap. eller äldre och gör en installationsticka.
http://www.makeuseof.com/tag/install-mac-os-x...

Senast redigerat 2016-12-12 21:19
1
Bevaka tråden