Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-10 10:41
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Haha vet inte om du var ironisk eller inte ? Men det är lite kul att försöka följa paketet då det hela tiden verkar fastna någonstans. Ingen enhetlig väg liksom ? Importskannad igen i Köln nu 21:27... ?

Så nu är det kul? Så har det inte låtit tidigare, haha

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-10 10:42
Ursprungligen av Grandmastermac:

Lurar för 3-4000:-. Galenskap.
Tycker alltid det kommer uppstickarnärken som låter minst lika bra för mer än halva slanten oftast.

Jag är nyfiken, vilka andra lurar kan du tipsa om som levererar samma ljudkvalitet och samma skarpa noise cancelling för mindre pengar?

Ursprungligen av zinned:

Så nu är det kul? Så har det inte låtit tidigare, haha

Vänta över helger är väl aldrig roligt ? Som att vänta på julafton när man var barn ?

Edit: Men jag ska ge dem att de transporterade telefonen/paketet snabbt när de väl satte fart, då tog den sig från Sydkorea till Köln på under en dag

Ursprungligen av zinned:

Jag är nyfiken, vilka andra lurar kan du tipsa om som levererar samma ljudkvalitet och samma skarpa noise cancelling för mindre pengar?

På rak arm... finns hos AKG, Nocs, tom Sony.
Men men. Detta är en annan tråd. Där vi dessutom kommer argumentera om en smaksak.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-10 11:35
Ursprungligen av Grandmastermac:

På rak arm... finns hos AKG, Nocs, tom Sony.
Men men. Detta är en annan tråd. Där vi dessutom kommer argumentera om en smaksak.

Det var inte svar på frågan.

Jag frågade inte efter tillverkare utan faktiska lurar. Skicka gärna exempel på sådana till mig i DM, för trådens skull, då jag inte tror att dessa existerar...åtminstone inte alls i någon större omfattning. Definitivt inte från Nocs.

Funderar på att avbryta min order hos Telia och göra en ny på + 256GB svart istället för den 128GB modellen då den uppenbarligen är överlägset populärast.

Fattar fan inte hur man kan ha leveranstid 22/11 hos dom när man beställde 16/9. Varför i helvete ska Apple släppa telefonen i fler länder när dom inte kan leverera skiten.

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Vänta över helger är väl aldrig roligt ? Som att vänta på julafton när man var barn ?

Edit: Men jag ska ge dem att de transporterade telefonen/paketet snabbt när de väl satte fart, då tog den sig från Sydkorea till Köln på under en dag

Kl 7 imorse så hade UPS skannat in paketet i Järfälla. Beställde ett par lurar förra veckan och då var det även UPS som levererade och paketet kom dagen efter den varit i Järfälla. Så skulle gissa på att telefonen kommer imorgon

Ursprungligen av EmilNordlund:

Kl 7 imorse så hade UPS skannat in paketet i Järfälla. Beställde ett par lurar förra veckan och då var det även UPS som levererade och paketet kom dagen efter den varit i Järfälla. Så skulle gissa på att telefonen kommer imorgon

Min är också i Järfälla, men jag förväntar mig den idag (de kunde bara lämnat den på Arlanda och lagt den på ett annat flyg ?? )

Ursprungligen av iphoneinho:

Funderar på att avbryta min order hos Telia och göra en ny på + 256GB svart istället för den 128GB modellen då den uppenbarligen är överlägset populärast.

Fattar fan inte hur man kan ha leveranstid 22/11 hos dom när man beställde 16/9. Varför i helvete ska Apple släppa telefonen i fler länder när dom inte kan leverera skiten.

Tror inte du vinner så mycket på det, jag beställde en plus 256GB svart den 20/9 och fick leveranstid den 2/11, sedan dess har dom flyttat fram leveransdatum dagligen så dagens framflyttade leveransdatum är 23/11......

Ursprungligen av zinned:

Jag är nyfiken, vilka andra lurar kan du tipsa om som levererar samma ljudkvalitet och samma skarpa noise cancelling för mindre pengar?

Jag är galet nöjd med mina QC35, men när jag är i mycket bullrig miljö som t ex på ett flygplan så har jag något basbuller i höger öra, speciellt när det till exempel dunsar i landningsstället. Sen har jag upptäckt ett fenomen som bara uppstår på höger - om jag trycker örat mot höger axel så börjar det burra i hörlurarna på höger sida. typ som att det går rundgång i basen på den sidan. Vet inte om det är mina som är defekta. Kanske skulle reklamera dem och se. Vid 'normal' användning är de helt fantastiska.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-10 13:27
Ursprungligen av Grandmastermac:

På rak arm... finns hos AKG, Nocs, tom Sony.
Men men. Detta är en annan tråd. Där vi dessutom kommer argumentera om en smaksak.

"Uppstickarmärken".. ?

Ursprungligen av iphoneinho:

Funderar på att avbryta min order hos Telia och göra en ny på + 256GB svart istället för den 128GB modellen då den uppenbarligen är överlägset populärast.

Lycka till med din plan! Som du ser i tråden är vi några som väntar på 7+ 256GB och har beställt på releasedagen. Från Telia. Visserligen jet black, men vanliga svarta är nästan lika populär som jag förstår det.

Mitt beräknade leveransdatum är 22/11. Det är bara ett uppskattat datum, de har ingen aning när de får leveranser.

Ursprungligen av jonasn:

"Uppstickarmärken".. ?

Lycka till med din plan! Som du ser i tråden är vi några som väntar på 7+ 256GB och har beställt på releasedagen. Från Telia. Visserligen jet black, men vanliga svarta är nästan lika populär som jag förstår det.

Mitt beräknade leveransdatum är 22/11. Det är bara ett uppskattat datum, de har ingen aning när de får leveranser.

Du har rätt. Jag är bara desperat

Ändå bra sjuk uppskattning kan man ju tycka? Beställd på releasedagen och med den "uppskattade" tiden. Vad betyder det egentligen sett till antalet ordrar totalt på plus-modeller i svart/gagballsvart? Får dom inga leveranser alls? Jag tänker mest på att datumet ändras systematiskt varje dag. Förstår ej den beräkningen riktigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-10 13:39
Ursprungligen av pmarriott:

Jag är galet nöjd med mina QC35, men när jag är i mycket bullrig miljö som t ex på ett flygplan så har jag något basbuller i höger öra, speciellt när det till exempel dunsar i landningsstället. Sen har jag upptäckt ett fenomen som bara uppstår på höger - om jag trycker örat mot höger axel så börjar det burra i hörlurarna på höger sida. typ som att det går rundgång i basen på den sidan. Vet inte om det är mina som är defekta. Kanske skulle reklamera dem och se. Vid 'normal' användning är de helt fantastiska.

Jag har också QC35 och de är magiska. Jag har inte upplevt någonting av de fenomen du beskriver.

  • Medlem
  • 2016-10-10 14:05

Då var vi inne på en månad sedan förbokningarna startade. Ska bli intressant och se om Telenor håller V41-42 som det står på hemsidan.

Jag räknar inte med att få min innan slutet av denna månaden med tanke på hur Tre sköter sitt... Vem vet man ser ju flertalet här i tråden med November som leverans i dagsläget känns ju som att det var ett jädrigt dumt val att lansera så många länder samtidigt av apple ....
Värsta är att det är väl nu i dagarna som fler släpps på kul för dem när inte ens första förhandsbokningarna i första vändan är lösta ännu.. 2017-02-30 på tillkommande ordrar kanske ?

Verkar vara många leveransexperter här i tråden (?), så, om min lur var i Veddesta 14.45 idag, tror ni den kommer till mig idag då? Bor i Solna.

  • Medlem
  • 2016-10-10 15:55
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Min är också i Järfälla, men jag förväntar mig den idag (de kunde bara lämnat den på Arlanda och lagt den på ett annat flyg ?? )

Fick min idag. Håller tummarna för dig nu!

Ursprungligen av maxperes:

Verkar vara många leveransexperter här i tråden (?), så, om min lur var i Veddesta 14.45 idag, tror ni den kommer till mig idag då? Bor i Solna.

Den borde trilla ner innan lunch imorgon skulle jag gissa. Sista leverans har nog redan körts ut idag

Hur är det med er som beställt ifrån comviq? Har ni fått något än? Jag var ganska sen med beställning, och väntar nu på min 7+ 32gb mattsvart. Är ju en av de populästaste (efter 128gb 7+ mattsvart, vilket är överlägset mest populärt).

Det enda deras kundservice säger är att de skickar ut de så fort som möjligt när det fått in dem. Och det är precis svaret man inte vill höra.

Ursprungligen av ryckarn34:

Hur är det med er som beställt ifrån comviq? Har ni fått något än? Jag var ganska sen med beställning, och väntar nu på min 7+ 32gb mattsvart. Är ju en av de populästaste (efter 128gb 7+ mattsvart, vilket är överlägset mest populärt).

Det enda deras kundservice säger är att de skickar ut de så fort som möjligt när det fått in dem. Och det är precis svaret man inte vill höra.

Samma, har inte hört något.. har själv beställt en 7+ 128gb silver

Ursprungligen av EmilNordlund:

Den borde trilla ner innan lunch imorgon skulle jag gissa. Sista leverans har nog redan körts ut idag

Attans! Jaja. Det är ju kul att längta.. ?

Ursprungligen av WiFi:

Fick min idag. Håller tummarna för dig nu!

Grattis! Verkar inte lovande dock! Inte hört ett ljud idag ?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-10-10 18:20

Inne på 2:a luren. Tappade mobilnätet hela tiden och trots full 4G-täckning gick det inte att surfa. Skickade tillbaka den på måndagen och fick ny på fredagen. Undrar vems i tråden som fortfarande väntar på sin 7plus guld 128GB jag fick.

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-10 18:56

Tre har äntligen (Fylking style) uppdaterat leveransstatus idag till 2-3 dagar så för de allra tidigaste kanske 3-5 veckor kan hålla.
Håller mig dock extremt reserverad med tanke på att jag väntar på 7+ JB 128GB.
Ödets ironi har dessutom gjort sig påminn, tyvärr kommer jag inte kunna hämta ut något då jag är borta hela veckan.

  • Medlem
  • 2016-10-10 19:44
Ursprungligen av kraspor:

Tre har äntligen (Fylking style) uppdaterat leveransstatus idag till 2-3 dagar så för de allra tidigaste kanske 3-5 veckor kan hålla.
Håller mig dock extremt reserverad med tanke på att jag väntar på 7+ JB 128GB.
Ödets ironi har dessutom gjort sig påminn, tyvärr kommer jag inte kunna hämta ut något då jag är borta hela veckan.

När fick du din första bekräftelse?

Ursprungligen av ryckarn34:

Hur är det med er som beställt ifrån comviq? Har ni fått något än? Jag var ganska sen med beställning, och väntar nu på min 7+ 32gb mattsvart. Är ju en av de populästaste (efter 128gb 7+ mattsvart, vilket är överlägset mest populärt).

Det enda deras kundservice säger är att de skickar ut de så fort som möjligt när det fått in dem. Och det är precis svaret man inte vill höra.

Samma här beställde 12/9 7+ guld 128Gb dom har inte ändrat nåt sen den 12/9

[quote name="Pezzon" postid="2291513"]Samma här beställde 12/9 7+ guld 128Gb dom har inte ändrat nåt sen den 12/9[/quote

Ringde Comviq idag, de hade ingen aning om när nästa leverans skulle komma.....Dubbla budskap asså! En del får svar andra inte....

Ursprungligen av kraspor:

Tre har äntligen (Fylking style) uppdaterat leveransstatus idag till 2-3 dagar så för de allra tidigaste kanske 3-5 veckor kan hålla.
Håller mig dock extremt reserverad med tanke på att jag väntar på 7+ JB 128GB.
Ödets ironi har dessutom gjort sig påminn, tyvärr kommer jag inte kunna hämta ut något då jag är borta hela veckan.

Oj glädjande besked nu ska ju inte jag ropa hej personligen då jag har noll koll på när in order lades då det inte var jag som skötte det utan en annan person som servar vårt företag med telefoner och abonnemang. Så om han var sen kan ju väntan vara lång än. Får väl se om något händer på statusen kommande dagar. Förmiddags uppdateringen på Tre´s hemsida vart inga förändringar för mig i vilket fall,

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-10 21:48
Ursprungligen av Emso:

När fick du din första bekräftelse?

09.06 fick jag retur

  • Medlem
  • 2016-10-11 06:53
Ursprungligen av kraspor:

09.06 fick jag retur

Och jag fick mailet 09.02 och de har inte uppdaterat min sida... hm.

Bevaka tråden