Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jonasn:

Skön sväng till Sydkorea där!

Va fan pysslar de med? ? Man kan ju tro att det är PostNord som sköter det här? ?

Citat:

Incheon, KR
10/05/2016 9:30 P.M.
Arrival Scan

ZhengZhou, CN
10/05/2016 8:00 P.M.
Departure Scan

Incheon, KR
10/05/2016 7:18 P.M.

Arrival Scan
ZhengZhou, CN

Ursprungligen av zelanie:

Beställde idag 5 oktober på sen förmiddag en mattsvart Iphone 7plus 128 gig i Telias butik. Fick ett SMS som står 17 November på, jag hoppas verkligen inte att detta stämmer. Min Iphone 6S är halvt död och 5 veckor för en telefon är helt oacceptabelt. Man släpper inte en telefon om det ska ta så lång tid för att leverera

Jag beställde 16/9 iPhone 7 Plus 128GB Mattsvart. Leveransdatum framflyttat varje dag sedan dess. Just nu 17/11. Hopplöst.

Pratade med deras kundtjänst två gånger idag och dom vet inget. Smörade och pratade med en tjej som försökte få en köplatssiffra åt mig via logistik - men hon sa att dom inte kunde ge det. Hon ringde dom alltså åt mig(sa hon).

Sämsta lanseringen någonsin?

Ursprungligen av zelanie:

Beställde idag 5 oktober på sen förmiddag en mattsvart Iphone 7plus 128 gig i Telias butik. Fick ett SMS som står 17 November på, jag hoppas verkligen inte att detta stämmer. Min Iphone 6S är halvt död och 5 veckor för en telefon är helt oacceptabelt. Man släpper inte en telefon om det ska ta så lång tid för att leverera

Beställde precis samma lur på Telia, fast på förbokningsdagen. Fram till igår hade jag leveransdatum 17 november med.
Förstår att det måste vara tungt att vänta så länge.

Ursprungligen av Wille_3:

Beställde precis samma lur på Telia, fast på förbokningsdagen. Fram till igår hade jag leveransdatum 17 november med.
Förstår att det måste vara tungt att vänta så länge.

funderar om jag ska avboka den faktiskt. Reparera min 6S och vänta ut Iphone 8.

Ursprungligen av Wille_3:

Beställde precis samma lur på Telia, fast på förbokningsdagen. Fram till igår hade jag leveransdatum 17 november med.
Förstår att det måste vara tungt att vänta så länge.

Vad ändrades din status till igår då?

Var precis och hämtade ut min 7+ 128GB mattsvart hos mitt lokala ombud Något seg och omständlig process för att aktivera telefonen. Stoppa i sim-kortet för att aktivera, sen skickar den en kod till min gamla telefon så då fick jag byta tillbaka simkortet till gamla telefonen, inget mess kom, fick skicka om och sedan knappa in koden på sjuan och sen sätta tillbaka simkortet i sjuan igen. Stön. Nu är det uppdateringar av OS och nedladdning av appar som gäller, går väl och använda om ett par timmar

Ursprungligen av trickeh2k:

Var precis och hämtade ut min 7+ 128GB mattsvart hos mitt lokala ombud Något seg och omständlig process för att aktivera telefonen. Stoppa i sim-kortet för att aktivera, sen skickar den en kod till min gamla telefon så då fick jag byta tillbaka simkortet till gamla telefonen, inget mess kom, fick skicka om och sedan knappa in koden på sjuan och sen sätta tillbaka simkortet i sjuan igen. Stön. Nu är det uppdateringar av OS och nedladdning av appar som gäller, går väl och använda om ett par timmar

När och var beställdes detta?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Va fan pysslar de med? ? Man kan ju tro att det är PostNord som sköter det här? ?

Min verkar då ha tagit sig till Amsterdam idag. Liten kort story, lyckades spåra min leverans med hjälp av http://www.expeditors.com/ Eftersom jag beställt min iPhone 7 med ett Apple Leather Case i samma order så måste dom packas tillsammans i Amsterdam innan (DHL?) tar över leveransen. Detta betyder att jag har inte haft något spårningsnummer av UPS eller liknande under leveransstatusen. Däremot lyckades jag efter många sökningar på nätet hitta att Apple skickas oftast med UPS, FedEx eller Expeditors. Läste dock någonstans att man kunde söka med sitt "leveransnummer"..inte ordernummer, utan i mitt fall fick jag även ett leveransnummer. Detta kan man söka med på Expeditors hemsida. Leveransnumret är ett x antal siffor som börjar på 8xxxxxxxx. Lyckades få fram mitt flyg och har följt det ända sen det lyfta från Kina igår kl 20 svensk tid med en drös andra ordrar. Vaknade imorse och planet hade landat kl 07. Nu har den dock inte rört sig något men skulle gissa på att min telefon och skal packas imorgon och att DHL Express skickar iväg grejerna under morgondagen. Har jag tur så har jag mina prylar på fredag! Detta är mycket möjligt då jag beställde min iPhone 6s den 28 Oktober förra året och den kom upp till Luleå den 29e dagen efter. Dock ligger min beräknade leverans fortfarande till 13, alltså nästa fredag. Så ska inte få upp förhoppningarna allt för mycket haha..

Sorry för lång post. Ville bara dela med mig av allt detta letande och sökande

Ursprungligen av iphoneinho:

När och var beställdes detta?

3, fick OB 09:12 9/9.

Ursprungligen av EmilNordlund:

Min verkar då ha tagit sig till Amsterdam idag. Liten kort story, lyckades spåra min leverans med hjälp av http://www.expeditors.com/ Eftersom jag beställt min iPhone 7 med ett Apple Leather Case i samma order så måste dom packas tillsammans i Amsterdam innan (DHL?) tar över leveransen. Detta betyder att jag har inte haft något spårningsnummer av UPS eller liknande under leveransstatusen. Däremot lyckades jag efter många sökningar på nätet hitta att Apple skickas oftast med UPS, FedEx eller Expeditors. Läste dock någonstans att man kunde söka med sitt "leveransnummer"..inte ordernummer, utan i mitt fall fick jag även ett leveransnummer. Detta kan man söka med på Expeditors hemsida. Leveransnumret är ett x antal siffor som börjar på 8xxxxxxxx. Lyckades få fram mitt flyg och har följt det ända sen det lyfta från Kina igår kl 20 svensk tid med en drös andra ordrar. Vaknade imorse och planet hade landat kl 07. Nu har den dock inte rört sig något men skulle gissa på att min telefon och skal packas imorgon och att DHL Express skickar iväg grejerna under morgondagen. Har jag tur så har jag mina prylar på fredag! Detta är mycket möjligt då jag beställde min iPhone 6s den 28 Oktober förra året och den kom upp till Luleå den 29e dagen efter. Dock ligger min beräknade leverans fortfarande till 13, alltså nästa fredag. Så ska inte få upp förhoppningarna allt för mycket haha..

Sorry för lång post. Ville bara dela med mig av allt detta letande och sökande

Inget av de andra numrens jag har funkade på den sidan men tack ändå. Svårt att se hur de kallar detta för expressfrakt när den (om den verkligen) har skickats fram och tillbaka.

Apple store hat uppdaterat med att den ännu beräknas till 7 oktober och att den "Status På väg till destinationslandet". Men jag har för mig jag såg nånstans vilka vägar de flög telefonerna men hittar det inte nu.

  • Medlem
  • 2016-10-05 22:04
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Va fan pysslar de med? ? Man kan ju tro att det är PostNord som sköter det här? ?

Märkligt! Flera på MacRumors med liknande problem. Jag hade hört av mig till UPS om jag vore du.

  • Medlem
  • 2016-10-05 22:21

Nä, nu börjar jag bli less. Lust att bara avboka skiten, så blir det ingen ny telefon. Varför egentligen?

Fick bekräftelse 09.02 på release från tre. JB 128gb, plus. Visst att man får vänta, men den enda info idioterna vill ge har varit "3-5 veckor" som de sagt i snart en månad nu... Står ännu så, menar de alltså 3-5 veckor till?

Nä, snart blir det avbokning. Så skiter jag i det här och byter operatör och behåller min gamla och fungerande 6a.

Ursprungligen av jonasn:

Du har ju även visat säljaren att det lönar sig att ljuga.

Må så vara. Är bara argumentationsföda för mig när jag skäller till mig freebies.

Ursprungligen av Emso:

Nä, nu börjar jag bli less. Lust att bara avboka skiten, så blir det ingen ny telefon. Varför egentligen?

Fick bekräftelse 09.02 på release från tre. JB 128gb, plus. Visst att man får vänta, men den enda info idioterna vill ge har varit "3-5 veckor" som de sagt i snart en månad nu... Står ännu så, menar de alltså 3-5 veckor till?

Nä, snart blir det avbokning. Så skiter jag i det här och byter operatör och behåller min gamla och fungerande 6a.

Om det är 3 så är det 3-5 veckor från det datum du la ordern. Mao, fjärde veckan på fredag.

Ursprungligen av WiFi:

Märkligt! Flera på MacRumors med liknande problem. Jag hade hört av mig till UPS om jag vore du.

Ja jag har sett trådarna om det. Aldrig varit med om att det fungerat så här dåligt, för det får man ändå anse att det gjort. Expressfrakt (om den inte kommer på fredag) är inte 7 dagar utan enligt UPS 1-5 dagar. Men så många som klagat på att telefonerna registreras på samma platser och fram och tillbaka, så borde Apple kanske skita i UPS De verkar inte ha ordning på grejerna just nu. Men det kanske funkar lika dåligt med de andra bolagen men inte den känsla jag fått av trådarna

Ursprungligen av iceman11:

Någon som beställt i Telenorbutik? beställde på morgonen den 16 enligt hemsidan v39-40 men tyst ännu

fick detta idag, kan ju hoppas den kommer imorgon

  • Medlem
  • 2016-10-06 06:56
Ursprungligen av trickeh2k:

Om det är 3 så är det 3-5 veckor från det datum du la ordern. Mao, fjärde veckan på fredag.

Alltså ska den ha kommit då senast nästa vecka... Får väl ge det en vecka till, sen tror jag nästan att jag ger mig. Blir bara irriterad av detta och tappar helt intresset då istället

Står 3-5 veckor för mig än på 3 och jag är inne på fjärde veckan nu.. Sjukt irriterande vill jag påstå .

Fick min iPhone 7 Plus Black 128GB från telenor igår! Bokade 9/9 kl 13:30ish.
Efter sisådär en månad hänger man äntligen med i utvecklingen igen! Är sjukt nöjd, framförallt är TouchID bra mycket bättre än på min tidigare 6S Plus, nu fungerar TouchID även om man är blöt om fingrarna och reagerar dessutom snabbare.
Hoppas ni andra som beställt men inte fått era lurar än får dem snart, rekommenderar telefonen varmt! Dock vill man nog ha både backcover och screenprotector från dag ett för att undvika repor

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-06 10:45

Vad roligt att lurarna börjar levereras till fler och fler. Mitt beräknade leveransdatum har nu flyttats till 18/11. Heja heja!

Första riktiga leveransdatumet kom idag.

Mellan V46 och V49. Beställde från halebop 27/9. 7+ mattsvart 128gb

  • Medlem
  • 2016-10-06 11:17
Ursprungligen av jonasn:

Vad roligt att lurarna börjar levereras till fler och fler. Mitt beräknade leveransdatum har nu flyttats till 18/11. Heja heja!

Min också @jonasn ? När ska Telia skicka min JB 256 7+ ?!???!? ?????????

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-06 11:20
Ursprungligen av NCSD:

Min också @jonasn ? När ska Telia skicka min JB 256 7+ ?!???!? ?????????

Jag har (flera gånger) bestämt mig för att hålla ut, men har börjat snegla mer och mer på Apple Store. Verkar vara få 7+ som dyker upp som bokningsbara men kommer det en jag kan tänka mig så bokar jag den.

Ursprungligen av jonasn:

Jag har (flera gånger) bestämt mig för att hålla ut, men har börjat snegla mer och mer på Apple Store. Verkar vara få 7+ som dyker upp som bokningsbara men kommer det en jag kan tänka mig så bokar jag den.

Finns ett par svarta och gagballsvarta att boka i butiken i helsingborg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-06 12:36
Ursprungligen av Kalasleo:

Finns ett par svarta och gagballsvarta att boka i butiken i helsingborg.

Bra att fler hakar på namnstandarden

Ja det verkar ju lovande det här ?

Trots att det ser ut som att paketet är skickat så är det tydligen inte det? Isf, vad är det som skannas på olika platser? Det börjar bli en riktig komedi det här.. ?

Citat:

The package has not been sent yet. unfortunately Chine is closed this week due to the Chine new years. All shipment going from chine are on hold during the event. WE expect things to start moving next week.

Best regards

Roberto Munoz

Customer Service

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Ja det verkar ju lovande det här ?

Trots att det ser ut som att paketet är skickat så är det tydligen inte det? Isf, vad är det som skannas på olika platser? Det börjar bli en riktig komedi det här.. ?

Kanske därför Apple inte fått hit några telefoner till våra svenska butiker? För att Kineserna krökar och firar nyår??

Ursprungligen av robertkarlsen:

Kanske därför Apple inte fått hit några telefoner till våra svenska butiker? För att Kineserna krökar och firar nyår??

Ja exakt, trots det verkar det ju gå UPS-plan från Kina varje dag? Trots att det är stängt enligt dem?

Nyss uppdaterades min status igen ?

"Incheon, KR
10/06/2016 8:33 P.M.
We were unable to load the package on the plane as scheduled."

Firar inte kineser nyår i februari ?

Ursprungligen av Stefan Willard:

Firar inte kineser nyår i februari ?

Kollade på Wikipedia, och du har rätt. Det verkar ligga i januari-februari?

Bevaka tråden