Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skarp version av IOS 10 - när ?

Tråden skapades och har fått 185 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iPhone 5 ägare bör avvakta. Lagg de luxe!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-13 21:36

Gjort en hård omstart?

Fick som många andra att man skulle ansluta till Itunes... Det hjälper inte, säger att något är fel efter en stund. Går inte att ladda ner 2.31 GB. Provat att välja återställ men samma sak som när man provar uppdatera.

Kan man göra en reset på annat sätt? För hur jag än gör så är det i samma läge. Förslag? Måste ha en telefon att ringa med

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-13 21:43
Ursprungligen av Gordon67:

iPhone 5 ägare bör avvakta. Lagg de luxe!

Det kan du inte avgöra redan, låt det gå en tid innan OSt har kommit till rätta.

  • Medlem
  • 2016-09-13 21:44
Ursprungligen av adress@mac:

Misslyckades innan jag uppdaterade iTunes. Därefter fungerade det. Krångligare än tidigare versioner att uppdatera - helt klart.

Min Itunes sade till mig att Itunes måste uppdateras först. Fast jag avvaktar med uppdatering.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-13 21:44
Ursprungligen av Strato:

Fick som många andra att man skulle ansluta till Itunes... Det hjälper inte, säger att något är fel efter en stund. Går inte att ladda ner 2.31 GB. Provat att välja återställ men samma sak som när man provar uppdatera.

Kan man göra en reset på annat sätt? För hur jag än gör så är det i samma läge. Förslag? Måste ha en telefon att ringa med

Ring Apple imorgon.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-13 21:45

Går snabbt nu, 15 timmar återstår!

Ursprungligen av zappee:

Går snabbt nu, 15 timmar återstår!

Det tog typ två minuter för mig att ladda hem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-13 21:50

Någon som har en komplett lista över alla nyheter och förbättringar?
Googlar man får man bara alla sidor går igenom samma 10 st.

Också, kan inte iPhone 6 skicka mess med dom nya effekterna ?
När jag håller inne på den blå pilen händer inget :/
Har startat om

Ursprungligen av zappee:

Ring Apple imorgon.

Ring?! Mmmm får då ordna en telefon först. Riktigt irriterande. Sitter på en så slö lina så det kommer ta timmar att få ner och när den väl kommit en bit kommer det ett felmeddelande som gör att man får börja om.

Skulle det inte gå att bara återställa den på något sätt? Utan att uppdatera? Provat båda alternativen men den vill återställa till 10.

Jag tog en screenshot på iMessage innan jag installerade nya iOS 10. Det blir nog en utskrift och inramning eftersom det var sista versionen där SMS-appen inte kommer att vara ett evigt störningsmoment som gör allt annat än SMS. I övrigt så är det väl trevligt med en ny version som ser ut att ha skapats för barns lekfulla sinnen snarare än produktivt användande.

Ursprungligen av oldpeer:

Jag tog en screenshot på iMessage innan jag installerade nya iOS 10. Det blir nog en utskrift och inramning eftersom det var sista versionen där SMS-appen inte kommer att vara ett evigt störningsmoment som gör allt annat än SMS. I övrigt så är det väl trevligt med en ny version som ser ut att ha skapats för barns lekfulla sinnen snarare än produktivt användande.

En fråga till er som lyckats installera iOS10, går det att avaktivera de nya påhitten i iMessage eller är det bara att lära sig leva med nyheterna?
Är väl sådär imponerad över att främmande filer automatiskt exekveras på min enhet...

Ursprungligen av northswede:

En fråga till er som lyckats installera iOS10, går det att avaktivera de nya påhitten i iMessage eller är det bara att lära sig leva med nyheterna?
Är väl sådär imponerad över att främmande filer automatiskt exekveras på min enhet...

Går inte.

GM

Någon mer som har GM som får såhär när man ska skriva en recension på App Store?

Ingen stor grej, men ändå inte korrekt!

är enda sättet att få in den släppta versionen nu att ominstallera?

Ursprungligen av Strato:

Ring?! Mmmm får då ordna en telefon först. Riktigt irriterande. Sitter på en så slö lina så det kommer ta timmar att få ner och när den väl kommit en bit kommer det ett felmeddelande som gör att man får börja om.

Skulle det inte gå att bara återställa den på något sätt? Utan att uppdatera? Provat båda alternativen men den vill återställa till 10.

Har försökt otaliga gånger ikväll via iTunes och ej fungerat. Nu helt plötsligt fungerade det.

  • Avstängd
  • 2016-09-13 22:37
Ursprungligen av timofej:

I artikeln nämns inte att det nya OSet stödjer raw format. Hur fungerar det? Är det någon inställning som ska ändras för att få raw bilder?

Det är bara iPhone 7 som klarar av att ta RAW-bilder. Om jag inte missminner mig.

  • Avstängd
  • 2016-09-13 22:39
Ursprungligen av Pratap:

Någon mer som har GM som får såhär när man ska skriva en recension på App Store?

Ingen stor grej, men ändå inte korrekt!

är enda sättet att få in den släppta versionen nu att ominstallera?

Du måste tar bort profilen för betan annars tror AppStore att du fortfarande har en beta installerad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-13 22:43
Ursprungligen av Hffre:

Det är bara iPhone 7 som klarar av att ta RAW-bilder. Om jag inte missminner mig.

Tack för svaret, Hffre! Ok, då får jag kolla det om några veckor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-13 22:47

Flera funktioner är ju sjukt bra! Dessutom är mycket betydligt snyggare.
Några exempel:
-Sjukt bra
Att den vaknar när man lyfter den.
Låsskärmen
Bilder(även om jag inte hunnit prova funktionaliteten ännu)
-Snyggt
Notiser
Låsskärmen

Ursprungligen av xms67:

Flera funktioner är ju sjukt bra! Dessutom är mycket betydligt snyggare.
Några exempel:
-Sjukt bra
Att den vaknar när man lyfter den.
Låsskärmen
Bilder(även om jag inte hunnit prova funktionaliteten ännu)
-Snyggt
Notiser
Låsskärmen

Exakt hur är det meningen att denna funktion ska fungera? Förstår inte helt.

Ursprungligen av Hffre:

Det är bara iPhone 7 som klarar av att ta RAW-bilder. Om jag inte missminner mig.

iPhone 6S, iPhone 6S Plus, iPhone SE, 9.7" iPad Pro eller nyare ska ha stöd för det. Men måste troligen implementeras av utvecklare.

Ursprungligen av Hffre:

Du måste tar bort profilen för betan annars tror AppStore att du fortfarande har en beta installerad.

Jag gjorde det + startade om, hjälpte icke

  • Avstängd
  • 2016-09-13 23:05
Ursprungligen av theplague:

Exakt hur är det meningen att denna funktion ska fungera? Förstår inte helt.

Fungerar inte på alla iPhones utan bara på dom senaste.

http://www.howtoisolve.com/enable-disable-rai...

Ursprungligen av Hffre:

Fungerar inte på alla iPhones utan bara på dom senaste.

http://www.howtoisolve.com/enable-disable-rai...

Ah, är på 6:an. Får vänta till jag har 7+ då?
Tack!

  • Avstängd
  • 2016-09-13 23:16
Ursprungligen av theplague:

Ah, är på 6:an. Får vänta till jag har 7+ då?
Tack!

Du behöver inte fråga

Ursprungligen av Hffre:

Du behöver inte fråga

Typo

Ursprungligen av alix:

Min Itunes sade till mig att Itunes måste uppdateras först. Fast jag avvaktar med uppdatering.

Kör man uppdatering direkt på resp enhet - får du ingen varning. Bara om du uppdaterar via iTunes - vilka inte många gör numera.

Ursprungligen av nyllet83:

Uppdaterade en iPad Pro 12,9, en iPad Pro 9,7 och en iPhone 6S Plus. Alla tre vill efter installationen att jag skall ansluta dem till datorn och starta iTunes för att återställa dem. Inte kul!

Precis - och då började strulet i mitt fall. Efter nästan 2 timmar var det klart med båda enheterna.
 Watch får bli i morgon. Den brukar ta ännu längre tid.

  • Medlem
  • 2016-09-13 23:56
Ursprungligen av adress@mac:

Kör man uppdatering direkt på resp enhet - får du ingen varning. Bara om du uppdaterar via iTunes - vilka inte många gör numera.

Jag tolkade ditt inlägg som att du hade försökt använda Itunes.

Ursprungligen av xms67:

Flera funktioner är ju sjukt bra! Dessutom är mycket betydligt snyggare.
Några exempel:
-Sjukt bra
Att den vaknar när man lyfter den.
Låsskärmen
Bilder(även om jag inte hunnit prova funktionaliteten ännu)
-Snyggt
Notiser
Låsskärmen

Tycker även om valet om du vill trycka på hemknappen eller bara TouchID

Bevaka tråden